Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 7987 ggr
JohannaEkroth
3/3/11, 1:51 PM

30km/h crossmoped

Hej!

Jag har tänk och skaffa en moppe och åka runt på i stan och på grusvägar och i skogen, för jag har inget körkort.

Jag vill ha en modell crossmoped och den ska gå i 30km/h eller vara en laglig klass 1 moped men kunna gå snabbare, (finns de som är strypta har jag läst)

Hur som haver så ska den få köras på cykelbanor och vara laglig utan körkort. De nyare går ju bara i 25km/h.

Vill inte lägga allt för många 1000 heller då jag inte har en massa pengar.

Någon som har tips på modeller på crossmopeder som inte bara går i 25km/h samt får köras utan körkort på cykelbanor?

Tack på förhand!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
3/3/11, 3:07 PM
#1

Mopedklass 2 menar jag förstås.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lainen
3/3/11, 6:59 PM
#2

En Rieju drac kanske passar?

http://www.blocket.se/vastmanland/Rieju_drac_rr_sport_edition_02__30_moppe__32401752.htm?ca=1_4&w=3

Borde gå att hitta billigt…

Gick runt 45 när den var original men enkelt att ta bort strypingarna för lite mer knuff.

Håller bra också, när jag hade en var det max varv och full gas hela tiden och den går fortfarandeGlad

JohannaEkroth
3/3/11, 7:04 PM
#3

Så om man köper en 02:a och äldre så är den reggad 30-moppe och klass 2 va, men efter (03) 04 så är det klass 1, ellerhur?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lainen
3/3/11, 11:48 PM
#4

Har faktiskt ingen aning om det där, tror dom ändrat reglerna.

Men min brorsa äger den nu och har då inte haft några problem med farbror blå så att köpa en sån 30-moped ska då inte vara några problem. Glad

Gasoline
3/5/11, 12:03 PM
#5

Kom det inte en lagändring nyss om att man är tvungen att ha moppedkort på alla moppeder och man inte har körkort b? Förut va det ju bara för eu-moppe. Har för mig att jag hört något om detta, men inte alls säker.

JohannaEkroth
3/5/11, 12:28 PM
#6

Jo om man fyller 15 efter någon viss månad i 2009. Jag blev 15 år 26 feb 1996. Oj vad gammal jag känner mig plötsligt! Tyst

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Gasoline
3/6/11, 12:42 PM
#7

#6 Jaha, jag trodde det gällde alla som inte hade annat körkort =O Men då va ju det problemet löst iaf ;)

guraknugen
3/17/11, 10:46 PM
#8

#6: Det året fyllde jag 30 (i oktober), så du behöver inte känna dig gammal, i alla fall…

Upp till toppen
Annons: