Annons:
Etikettgarageprojekt-byggen
Läst 2245 ggr
[kobbeuffe]
4/1/09, 11:41 PM

En elendes Vectra

Jag har en Vectra 1996 med 2.0l ecotech motor som givetvis strular. Verkstaden får inte kontakt med databoxen och motorn tänder inte, dom menar att det troligtvis är kabelbrott. Jamen va fan det är ju typ 6 miljarder kablar att rota i. Vilken ska man börja med. Nån som haft nåt liknande bekymmer???

Annons:
mandariiin
4/2/09, 3:16 AM
#1

jag röstar för att du ska börja med den lila sladden! Tungan ute

nej, sorry. kan tyvärr inte hjälpa dej med detta….

Lia@mandariiin.com

leo-
4/2/09, 11:10 AM
#2

Jag röstar på den blåa den brukar det vara

Nä men om dom inte får kontakt med databoxen så hade jag tagit en multimeter och först och främst kollat kablarna mellan box och anslutningen för deras utrustning.

förresten försök att fixa fram ett elschema så blir det lättare

[kobbeuffe]
4/2/09, 4:07 PM
#3

Tror det är galnare än så. Saken är den att det var bytt box i den innan verkstaden men nya boxen var inte programmerad för bilen och det visste inte verkstaden om och han som bytt box visste inte att den skulle programmeras ihop med bilen för att funka. Så nu ska den in till verkstan igen med orginalboxen och se om dom får kontakt. Sen ska vi se därefter varför bilelendet inte tänder.

mattssonnr1
10/18/11, 4:44 AM
#4

hej jag har också en vectra från 96 med just den typen av motor men mitt problem e lite större min motor har rasat och jag är nu på jakt efter en billig motor eller reservdelsbil=)

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Upp till toppen
Annons: