Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 2953 ggr
Pernillab
2011-04-25 18:15

mazda 626 startar ej HJÄLP :(

min Mazda 626 -95 (eller -94) har bara stått på gården sen förra sommaren.

före sommaren började den dö plötsligt, och sen gick den inte igång. sen nästa gång jag försökte starta den gick den igång igen och funkade som vanligt. det där hände lite nu och då med allt tätare mellanrum. till slut slutade den helt.

idag har jag försökt få igång den igen, har laddat batteriet, nollställt batterisystemet eller vad det heter, kollat tändstiften ifall de gnistrar och det är ganska svag gnista + att gnistan kommer typ varannan sekund. men när det väl gnistrar så gnistrar det ganska ordentligt, på några stift. vi tog bort stift 2 och då startade bilen !!!! men lät lite konstigt för att stiftet var borta, så vi satte tillbaka det och bilen gick hur fint som helst. men efter 200 meter "somnade" den och vi fick rulla tillbaka den.

känner någon igen problemet ?

kan det vara något med rotorn, kondensatorn, tändmodulen eller strömfördelaren ?

Annons:
Davey
2011-05-19 17:58
#1

Hej skulle du vilja berätta lite mer info om bilen, vilken motor är det, karosstyp osv eller så kan du bara skicka iväg ett meddelande med registreringsnummret så kan jag kolla upp all fakta själv så ska jag försöka ta reda på vad felet är.

Upp till toppen
Annons: