Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2918 ggr
uffelarsen
8/23/11, 9:17 AM

Är jag på rätt spår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har börjat att fota lite motorsport vilket är ganska nytt för mig. Jag har lagt upp lite bilder på en hemsida, www.ulfendorfen.com och jag skulle bli riktigt glad om jag får lite allmän kritik på bilderna.

Mvh

Uffe

Annons:
uffelarsen
8/24/11, 5:41 PM
#1

Inga synpunkter?Glad

Davey
8/30/11, 7:38 PM
#2

Mkt bra bilder. Du ska kanske börja fota dragracing också, bästa morotrsporten enligt mig.

uffelarsen
8/30/11, 7:47 PM
#3

Tackar Davey, Dragracing fotar jag tyvärr inte då en kille jag känner håller på med det och där vill jag inte på något sätt inkräkta, det är en ung kille på 16 år som faktiskt är riktigt duktig på dragracefoto och jag tycker att det är hans grej  men allt annat fotar jagSkrattande

uffelarsen
9/13/11, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2  Jag blev lite småsugen att titta på lite dragrace efter ditt inlägg, killen jag pratade om frågade om jag ville testa att fota , så jag provade lite,

här kommer 3 bilder från en bildserie ,  vad tycks?

uffelarsen
9/13/11, 10:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild2:

uffelarsen
9/13/11, 10:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

och slutligen bild :3

Annons:
Davey
9/13/11, 4:49 PM
#7

Mycket bra, snuskigt snygg bil och på rätt bana Tungan ute

Om du har fler biler så lägg gärna upp dom.

Jag var där under helgen, på söndagen kom jag dit vid 10 och dom började inte köra förrsen 16.00 tiden, det var lite synd men annars en riktigt bra helg.

Jag bor i Lund så det är inte så långt att åka in till banan i Malmö. Är där nästan varje onsdag då vem som helst får komma dit och köra med sin egen bil, det enda som behövs är att besiktiga bilen på banan och betala för en licens som gäller under kvällen.

Om du eller någon annan är intresserad så slå en titt på deras hemsida http://www.srif.se/ där står info om när det är evenemang på banan.

Om du är intresserad av att fota mer bilar så kan du åka ut till tisdagsträffarna i lödde. Där finns gamla jänkebilar, europeiska bilar och ibland dycker det upp stylingbilar, traktorer och offroadbilar. Ingen motorsport men det finns mängder av snygga bilar där. Som sagt tisdagar i lödde, det börjar ingen särskild tid. Jag brukar åka dit vid 17-18.00 och det är väl då dom flesta bilar brukar dycka upp. Just för tillfället vet jag inte hur säsongen ser ut, men det brukar vara ungefär samma som på dragracingen i Malmö.

uffelarsen
9/13/11, 6:24 PM
#8

Tackar tackar!Skrattande Jag har en hel hög som jag tog, dom kommer upp på  www.ulfendorfen.com så småningom  Dragracing var riktigt kul att fota och jag hade önskat att vädret hade varit så att jag hade kunnat fått ännu mer bilder ,men när mörkret föll på blev slutartiderna på kameran för dåliga för min smak. Jag har stora problem med kronisk värk så det tar mig ett par dagar att återhämta mig efter en sådan fotodag, men bilderna kommer i allafall upp där snart. Kul du gillade bildserien,  Skrattande Och tack för dom övriga tipsen.

Davey
9/13/11, 6:33 PM
#9

Hoppas att du fotsätter fota nere på banan så kanske vi stöter på varandra någon dag.

uffelarsen
9/13/11, 7:47 PM
#10

Nja det blir det nog inte så mycket av,  Detta är Andreas grejj och jag vill inte på något sätt "jobba" emot honom, han går media linjen och vill gärna utbilda sig till fotograf, Han började fota Dragracing och har bla gjort  SRIFS kalender + alla bilderna som finns i den. Men om han inte känner för det någon dag så kanske jag hoppar in och testar igen. man behöver ju ett par ggr för att "hitta" rätt när man fotar något nytt.

uffelarsen
9/14/11, 9:01 PM
#11

Nu ligger bilderna på sidan , det blev 67st totalt, några bra och några mindre braTungan ute Det var ju första gången så det får jag skylla på.

/Uffe

www.ulfendorfen.com

Davey
9/15/11, 1:05 PM
#12

Synd att en hand fastnade på bild nr 14.

Går det bra om jag sparar bilderna på min dator? (Enbart för privat bruk)

uffelarsen
9/15/11, 2:08 PM
#13

Ja det var en dum handSkrattande,  Jag gillar när man frågar, det är ett bra sätt . Klart du får spara ner bilderna, vad jag inte gillar det är när jag hittar mina bilder på nätet ,där man har tagit bort min logga eller ändrat på bilden. Och bara för att du frågar så snällt…. är det någon speciell bild du vill ha i större format så kan du få en i 3508x2480 300dpi dvs A4 i utskriftkvalite för foto, en logga i kanten får du i så fall stå ut med.

Givetvis gratis , jag uppskattar när man frågar, det är precis så man skall göra.

/Uffe

Annons:
Davey
9/16/11, 9:21 AM
#14

Jag skulle uppskatta det väldigt mycket, om du vill och orkar så är jag intresserad av fotona ifrån banslut.Glad

uffelarsen
9/16/11, 9:48 AM
#15

Välj ut en,  så skickar jag den till dig.Glad

/Uffe

Davey
9/18/11, 9:38 AM
#16

Hmm det är riktigt svårt att välja. Det är så många bra bilder. Du kan väl välja ut en av dina favoriter så blir det en överraskning, jag kan inte välja bland så många bra foton Glad

uffelarsen
9/18/11, 10:37 AM
#17

Hmm, När jag kommer hem efter en "fotoutflykt" har ja precis samma problem Skrattande vilka skall jag spara/kassera?  så bara för det så får du 2 st Skrattande

/Uffe

Upp till toppen
Annons: