Annons:
Etikettfelsök-och-reparationer
Läst 7394 ggr
[Kaktuz]
2012-01-27 13:57

Trött eu-moped ?

Har en PGO -09, har gått perfekt alla somrar och vintrar tills nu. Köpte nytt batteri på Biltema för någon månad sen, då piggnade han till mer men nu är han trött igen, jag får kicka igång den, och batteriet har jag laddat en gång efter köpet. Är det batteriet igen eller börja han bli trött ?

Annons:
Lainen
2012-02-02 19:07
#1

Alltså, är det alltid trött eller bara när du startar?

Hur låter den när du drar på starten, drar den runt? Gör den inte det:

Har du laddat batteriet och viktigare: laddar generatorn på din moped? Verkar inte som det efter som att ditt batteri laddas ut…

Laddade du batteriet från biltema? Man vet ju inte hur länge det stått på hyllan.

Är den alltid trött så är det något annat fel, en service (Olja, tändstift och kablar osv) och rengöring av förgasare/insprut kan behövas.

Glad

[Kaktuz]
2012-02-03 06:17
#2

Batteriet är fullladdat, och när jag skulle iväg dagen efter så började han bråka igen, startar fint fint, sen kommer man en meter så stendör han. Så höll den på i sommras med. Så det är inget fryset etc. Kollat tändstift och det var okej, även filtret. Nu i helgen ska det gås igenom med förgasaren och allt det med.

Batteriet utöver laddats två ggr..

Mona22
2012-03-05 15:46
#3

Kolla så batteriet är fräscht efterssom ni bytt det. Vi hade det problemet med bilen. nytt batteri och bilen gick riktigt dåligt. bytte allt annat utom batteriet och det var ju det som var felet. be dem på biltema testa så att det är okej.

[Kaktuz]
2012-03-05 16:18
#4

Verka som man få ladda batteriet ofta, det låter som Biltemaskräp egentligen.. Har en i hemmet som kollat det och det verka okej så än så länge..

JohannaEkroth
2012-03-08 00:30
#5

Låter ju som om det skulle vara någonting med generatorn…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Kaktuz]
2012-03-08 06:10
#6

Har ännu en gång laddat batteriet nu, och då starta den klockrent.. Jag funderar ändå på om de är batteriet då det är ett i gele.. Generatorn är inte kollad, dock ha jag en moped till som där den är trsig, och dem påpinner inte om varandra i felen så att säja.

Annons:
Björnidet
2012-03-14 01:35
#7

Starta mopeden med starmotorn, när den går höjer du gaspådraget lit så att den varvar litre mer än tomgång. I detta läger tar du bort kabeln från batteriet och går mopeden då, då är det inte fel på generatorn, då kan du gå tillbaka till Biltema och köpa ett nytt batteri.

[Kaktuz]
2012-03-14 06:33
#8

#7, får ju starta med kicken ofta. Jag anar ändå att battriet suger energi någonstans.. Aldrig att jag köper batteri där då så fall ha ha.

Är ett gelebatterie med, dem sa de inte skulle göra skillnad..

Men få bli lite pill med det i helgen. Jag ger inte upp på Oskyldig

Björnidet
2012-03-29 12:18
#9

Har du provat det jag skrev ovan?

[Kaktuz]
2012-03-29 15:33
#10

Inte blivit av så mycket, men nu snart påsklov

[Kaktuz]
2012-04-11 07:28
#11

Nu så, kanske vi kommit på vad det kan vara som drar ur batteriet bla. Ena blinkers fram är ju borta. För starta man upp mopeden (kicken) och sätter på blinkers så blinkar den på andra sidan fort, gasar man till så blinkar den saktare. Så något kan det vara med det, eller laddningsrelät. Batteriet är nu laddat inatt och ska sättas dit senare under dagen, kommer köra utan nu på morgonen. När vi kollade alla kablar så fick mannen sig en ordentlig stöd av en, men inte nästa gång han testade, har äen tejpat om alla sladdar för skydd om de är något som sticker ut.

Maffen
2012-04-21 17:22
#12

Låter mest som om regulatorn fått hybris… Men kolla alla El-anslutningar, börja med de grövsta tex jordkabeln mellan batteri och gods. / M

[Kaktuz]
2012-04-22 07:42
#13

Har fäst ena blinker som är borta så den är intryckt hela tiden, så nu går den på vanlig start igen, än. Har inte varit igång på tre dagar nu..

Annons:
[Kaktuz]
2012-06-03 15:41
#14

Saken är löst. Eftersom vänster broms gick av såg togs den bort, och där sitter ju en vajer fast så man kan starta mopeden, med att trycka in den. Då den varit urkopplad från handtaget och varit "på" hela tiden så drog den ström. Upptäckte de då vi pluggade igen den med en plugg så knappen stannade intryckt. Då gick mopeden som vanligt igen, startade allså.

Upp till toppen
Annons: