Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 3296 ggr
lisabengtsson
2012-07-04 00:41

mopedfrågor

•hur snabbt får en hyosung rally 04 gå? •hur mycket kostar det att ta AM körkort? •hur mycket kostar en ny hjälm? •hur mycket kostar försäkring per år? För man betalar väl försäkring en gång per år? frågorna kanske e självklara men eftersom jag inte kan något om mopeder så måste jag såklart fråga!

Annons:
Grfi
2012-08-02 00:44
#1

Jag är väl ingen expert kanske när det gäller motorer (inte det rent tekniska så ngn får gärna rätta mig), men har precis tagit AM-körkort så hoppas jag kan hjälpa till iaf;)

1. 45km/h är vad du får köra en Eu-moppe, sen är det ju ngt helt annat hur fort den kan gå;) Men jag vet inte om det är en motorcykel? Mitt expertområde är som sagt inte på motorcyklar o mopeder:)

2. Själva kursen varierar från körskola till körskola, men runt 4000 kr brukar det kosta + att körtkortet kostar runt 200 spänn o göras.

3. Det beror helt på modell, märke och modell, men runt 1000 ibland mer och ibland mindre:)

4. Det är väldigt olika mellan bolagen. Sedan finns det ju dyrare och mer täckande försäkringar (hel-och halvförskring) än den obligatoriska trafikförsäkringen. Kolla med ditt försäkringsbolg helt enkelt;)

lisabengtsson
2012-08-02 11:37
#2

Okej tack så jättemycket :)

lisabengtsson
2012-08-02 11:38
#3

va de svårt att ta AM-körkortet?

Grfi
2012-08-03 10:40
#4

nej det tyckte jag inte:) men man måste plugga en del innan man tar provet och göra massa frågor på internet (iaf på min körskola) och det var lite jobbigt men fett värt det sen så;)

Upp till toppen
Annons: