Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 2577 ggr
Itchy
5/1/13, 10:09 PM

*suck* varför ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kom ut i morse & såg detta…min älskade moped :(

ngn har under natten inte bara skurit söner sadeln totalt, 7 st spottloskor var fint placerade på handtag, sadel,& andra ställen :(

vad får man ut av att göra så här ??

nu måste jag betala minst 1000:- på att köpa en ny sadel :(

och vad säger att det inte händer igen

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
BlackSpiritWolf
5/1/13, 10:11 PM
#1

Så onödigt! ):

Tror dock att det är ganska vanligt att nån gör så mot mopeder. Min hällde dom cola över hela sadeln och på lacken så den frättes bort ):

sotarn76
5/2/13, 8:29 PM
#2

Förbannad jag blir 😡

Mona22
5/5/13, 8:39 AM
#3

Vissa folk har inget liv eller så är de avundsjuka att du har en fin moped och inte de. Idioter finns överallt tyvärr =(

Knirken1
5/27/13, 10:35 PM
#4

Avundsjuka dumbommar som inte tål att någon har en fin grej kommer alltid att finnas. Inget att göra åt. Vill man klara sig från sådant där "sjukt skit" är enda lösningen att låsa in grejorna. Att gneta & spara till något själv, ligger ej alla "i fatet". Bättre då att förstöra för andra är somligas lösning på sin egen lathet & avundsjuka. Delar av mänskligheten är bara så här, tyvärr.

En granne ("farbror") i "mitt" trapphus, sparade i princip hela sitt liv till en nästa ny Ford Mustang. Vid ca 60 års ålder hade han sparat klart och hade äntligen råd menade han. Han & frun köpte då en urfin blå Mustang. Efter ca 2 veckor drog någon, en natt, ett metallföremål (typ nyckel eller liknande) hårt utefter hela sidan av bilen och lite hit & dit över lacken. Det blev rejält fula repor. Rolf fick lov att rekvirera rätt blå nyans från "staterna" då verkstaden ej kunde finna rätt färg här. Han försökte först själv reparera skadorna men fick till slut lov att anlita proffs. Det blev en ganska rejäl ekonomisk smäll för honom & han var minst sagt bedrövad/ sorgsen. Han har ej bilen parkerad här utanför längre. Knappast konstigt, eller hur. //Kn1

Itchy
5/27/13, 10:57 PM
#5

tyvärr så är det ju vidrigt hur människor kan bete sej, men i mitt fall så vet jag till 90% nu vem det är som begått denna skadegörelse, och han kommer få igen mångfallt för det han gjort (han finns med på film) 

och tyvärr så finns det inga som helst möjligheter till mopedgarage där jag bor, annars hade jag definitivt använt det efter stöldförsöken på min förra moped

fy fan säger jag bara, att totalsabba för ngn som sparat ihop till sin drömbil i så många år, och att ha mage att förstöra en sån pärla som en Mustang, det är ju skamligt :(

You can't spell Bitchy without Itchy

Jalking
5/28/13, 8:37 PM
#6

Förr i tiden hände det att det var fanatiskt vänsterfolk som ville jävlas med kapitalister som gjorde så. Sen fattade de ju inte skillnaden mellan fabriksny S-klass-Merca som kostat direktörn 2 månadslöner och en pedantiskt renoverad  50-talsamerikanare som någon har lagt ner alla pengar och all fritid på i många år. Dessbättre tror jag inte att den sortens skitpack finns kvar.

Annons:
Gasoline
8/8/13, 5:25 PM
#7

Tråkigt att det blev så, sådant är aldrig kul. Hur har det gått, köpte du ny sadel och fick den vara ifred? Lämnade min moppe 2 timmar obevakat i ett bostadsområde och på den tiden hann barnen som bodde i närheten att plocka av allt som satt löst samt leka med allt som gick att röra på. Inte konstigt att man blir orolig när man ställer sina fordon någonstans :-/ Men barnen var inte så gamla och en av barnen kom och sa förlåt. Tråkigt hur som helst.

Upp till toppen
Annons: