Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1061 ggr
Gasoline
8/8/13, 6:51 PM

Har du GPS i bilen?

GPS blir ett allt vanligare, tänkte se hur många som har GPS i bilen? Om ni har GPS i bilen, är den inbyggd eller bärbar?

Annons:
DesK
8/8/13, 7:00 PM
#1

Ja jag har en bärbar GPS, den är toppen när man är på ställen där man inte hittar och vid exvis mörkerkörning får man ett hum om hur vägen ser ut längre fram 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Jalking
8/8/13, 8:14 PM
#2

Bärbar. Gillar att hänga med på kartan när jag åker lite längre sträckor, även om jag hittar.
Min ena bil har hastighetsmätare i miles/h (+ pyttesmå km/h, knappt synliga). Där gör GPS:en och bra tjänst som hastighetsmätare.

Leo
8/17/13, 9:07 PM
#3

har en Samsung S4 den hittar overallt

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
8/18/13, 11:02 AM
#4

Jag har endast i mobilen. #2 jag har hört att fungerande GPS i bil kan vara en godkänd hastighetsmätare på besiktningen, vet du om det stämmer? Måste leta reda på ny mätare/renovera mätaren på min jänkare då den gör lite som den vill.

Jalking
8/18/13, 1:44 PM
#5

Törs inte svara på om GPS är godkänd. Bosse Bildoktorn brukar rekommendera folk att skaffa en enkel cykeldator i sina radioprogram. Det ska visst duga.
I ditt läge skulle jag helt enkelt svänga förbi bilprovningen och fråga någon av besiktningsmännen.

Gasoline
8/18/13, 1:56 PM
#6

#5 ja, jag får nog göra det. Tack för ditt svar iallafall :-D

Annons:
sjöholm i hålan
8/19/13, 10:08 PM
#7

Har GPS i Vel Satisen och i A8an men……….Aldrig använt skitet !!!!I A8an finns även dvdspelare och tv (!) men inte ens det har jag använt !

Leo
8/20/13, 4:09 AM
#8

cykeldator ar ok pa motorcykel iallafall bara den ar upplyst

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Upp till toppen
Annons: