Annons:
Etikettbilköp-tips-och-råd
Läst 2676 ggr
[maloue]
8/14/13, 6:49 PM

Första bilköp, petig/många krav. Tips?

Har ingen aning om i vilken kategori det här inlägget bör vara i men..

Om ungefär ett halvår är det dags att köpa min första bil, sparar alltså nu.    Är väldigt petig då det gäller endast Dogde, Cheva och Ford, SUV, pickup, ev van. Fyrhjulsdrift och Diesel. 
Så stor som möjligt men ska dra så lite som möjligt, tips? 
Som en BMW X3'a i bränsleförbrukning ungefär 🤔

/Madde

Annons:
Gasoline
8/14/13, 9:52 PM
#1

Vad kul! :-D Vill man ha en större bil så får man oftast räkna med större bränseförbrukning, tyvärr. Vad har du för planerad budget på inköpet? Kan nog inte komma med något bra förlag då jag inte har någon större erfarenhet av dessa bilar. Hoppas någon mer insatt kan svara dig. Lycka till!

[maloue]
8/14/13, 10:30 PM
#2

#1 Jo det vet jag, men som t.ex. X3'an drar inte allt för mycket för att vara så pass stor. Planerad budget är runt 30-60.000
Ingen fara, tack så mycket och för ditt svar! :)

sjöholm i hålan
8/19/13, 10:17 PM
#3

För dom småpengarna får du inget "stort och ekonomiskt" !!! En nerhäckad Range Rover , men då pratar vi minst 1,7 / milen … Möjligen en JEEP Cherokee som ingen vill ha , med diesel ….BMW X3/5 kan du glömma köpa billigt , oftast nerrisade och behäftade med dyra reparationer … Har haft Volvo XC90 och X5 men ……aldrig mer sånt dyrt skit…..sköna att köra , men du kommer efter 6 månader att ångra dej sen har ett helsike bli av med skitet…..Köp nåt billigt skit så länge och planera köp nåt för åtminstone 80-120 000 :- Där får du bra bil och mycket större utbud..Där kan du få en anständig , men ful , Porsche Cayenne..Men bland dom bästa stadjeeparna jag någonsin kört på en klar andra plats Rang Rover Sport… med diesel går dom på ca 0,9 men då kostar dom mer…Bättre motorer och växellådor är priset man får betala , men i gengäld är dessa nyare lättare att sälja än en suggig 1980-90talsjeep

[maloue]
8/19/13, 11:05 PM
#4

#3 Jo det har du såklart rätt i. Dock är det en första bil och det är inte som så att jag har 500 000 i fickan till en Dodge ram som är drömmen.

Leo
8/20/13, 4:17 AM
#5

kop en Caprice boxy den jag hade kunde du kora in en volvo och vanda i skapet utan omtag lol gick helt underbart och hade all jankekansla man vill ha och det viktigaste 305:an drack 0,9

Leo värd på Motorcykel i fokus 

sjöholm i hålan
8/20/13, 6:39 PM
#6

PS. Du vill ha en stor , bamsig , totalt onödig stadsjeep ?????

Kolla på en LM 002 …. Då flyttar småskitarna Volvo XC 90 med flera på sej !! :-) när dom ser denna groteska skapelse i backspegeln…

(Lamborghini LM 002 )

Annons:
Leo
8/20/13, 7:05 PM
#7

6 du glomde V12:an och topphastigheten kommer jag ihag ratt var den ganska kvick oxa

Leo värd på Motorcykel i fokus 

sjöholm i hålan
8/20/13, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Samma 5,0 liters V-12a som i Countach LP 500S..Var på sin tid världens snabbaste terrängbil ..Har för mej den sprängde 200 km/h och 0-100 på ca 8 sekunder !!!!! Och vi pratar terrängbil från mitten av 1980 talet !! Bilden är lånad !!

Gasoline
2/12/14, 6:12 PM
#9

Hur gick det med ditt bilköp, vart det något? 🙂

Upp till toppen
Annons: