Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1398 ggr
Gasoline
10/22/13, 8:27 PM

Rökning i bilen

vad tycker ni, rökare som ickerökare, om rökning i bilen?

Annons:
Lucifer Sam
10/22/13, 8:38 PM
#1

Röker inte och har aldrig gjort det.

Bortsett från att fumlande med en cigarett skulle kunna vara en potentiell riskfaktor (likt pillande med mobiler och liknande) så kan jag säga att vad folk gör i sina egna bilar bryr jag mig inte om men jag erkänner att det känns lite sunkigt att sätta mig i en inrökt bil. Tycker inte alls om röklukt och jag skulle inte vilja dela bil med en rökande person om det inte var rejält nedvevade rutor och knappt ens då.

Vore det min bil skulle jag nog helst säga nej till en förfrågan om det är okej att tända en cigg men jag är tyvärr lite för rädd att stöta mig med folk.

Shine On You Crazy Diamond

Jalking
10/22/13, 10:41 PM
#2

Det var i bilen jag började sluta röka, eller hur man nu ska uttrycka det. Som ett första steg mot att sluta röka införde jag rökförbud i bilen när jag bytte bil. Sen blev det rökförbud inne utom under köksfläkten. Först ett par år senare lyckades jag lägga av helt, men det var nog ett bra steg på vägen att bryta de ovanorna först.

Idag skulle jag nog inte kunna tänka tanken att någon skulle röka i min bil.

[Mustangcab]
10/22/13, 10:46 PM
#3

Inte för att jag röker men jag skulle aldrig få för mig att göra det i en bil. Det finns inga askkoppar i nyare bilar.

Suskiv
10/26/13, 12:48 AM
#4

Skabbigt och äckligt. Uppvuxen med bilrökande föräldrar och det är bara äckligt. Ingen kommer någonsin få röka i min bil.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Gasoline
10/26/13, 8:35 AM
#5

#4 jag håller med. Jag är uppvuxen med en Mor som röker i bilen och min syster röker även hon i bilen nu för tiden. När jag åker med dom får man helt enkelt acceptera det. Däremot kommer ingen, någonsin, få röka i min bil! Den som ens försöker kommer att bli utkastad ur bilen illa kvickt och kommer för all framtid vara bannlyst i min bil. Som tur är har ingen försökt än ;-)

Upp till toppen
Annons: