Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 3776 ggr
Gasoline
2013-11-02 11:13

Vilket försäkringsbolag?

Vilket försäkringsbolag har du till dina fordon? Är du nöjd?

Annons:
[Mustangcab]
2013-11-02 16:00
#1

Länsförsäkringar och ja jag är nöjd med detta bolag då jag även har min villa/hemförsäkring samt bank och pensionssparande. Jag är helkund vilket innebär att jag är delägare i bolaget. Vissa år så har det gått så bra att jag fått en del av premien tillbaka.

 För min Mustang GT cab 2011 betalar jag 4.700 i helförsäkring för ett år och då har jag med hyrbil också. När jag ser på Mustangforumet att en del betalar 16.000 per år så känns det bra😃Jag har 20% rabatt på premien i och med att jag har så många försäkringar.

[ElisabethYL]
2013-11-02 16:13
#2

Jag har Volkswagen Försäkring på min passat, sen har jag mina andra bilar som är oförsäkrade…

Har tidigare haft Aktsam, Länsförsäkringar, WaterCircles och något annat bolag som jag inte kommer ihåg vilket (kan leta fram om någon är intresserad).

Har även blivit påkörd av en som hade/har Dina försäkringar och den skadan behövde de över en månad på sig att förstå att det var deras kund som körde på min bil vid en stoppskylt som var vållande… (En liten tröst är att min bil är reparerad nu och Tovek-killarna har gjort ett jättebra jobb..

Med Volkswagen Försäkring är jag helnöjd.. För min del har de andra bolagen varierat mellan ok till riktigt dåligt..

Jag betalar 600 kr i månaden till Volkswagen Försäkring och har 2000 kr i självrisk på vagnskada, 0 kr i trafiksjälvrisk, vilttillägg, hyrbilstillägg, olycksfallstillägg (personskador) och om olyckan är framme så är skadehanteringen klockren.. Aldrig varit något krångel för mig. 🙂

[Mustangcab]
2013-11-02 16:26
#3

# 2 Jag hoppas att du inte kör med andra bilarna som är oförsäkrade?

[ElisabethYL]
2013-11-02 16:28
#4

Jodå, på folkracebanan.. 🙂Men jag flyttar de från garaget till depån på släp… 😎Kostar mer än det smakar att ha de försäkrade 😊

Jalking
2013-11-02 16:51
#5

Jag har Länsförsäkringar och är nöjd.

En gång för många år sen hade jag oturen att få bilen påkörd av en galen rally-wannabe som var försäkrad i Trygg-Hansa. Snacka om krångligt och problem… Jag avslöjade dessutom en kärringf-n på Trygg-Hansa som satt och blåljög för mig i telefon. Åt helvete med dem, det är inget seriöst bolag!

[VSK]
2013-11-02 17:08
#6

Folksam till bil, moppe och hem. är mkt nöjd med derasbemötande.

Annons:
[Mustangcab]
2013-11-02 20:49
#7

# 4 Vad häftigt!😃

Mona22
2013-11-03 00:21
#8

Oldsen är entusiastförsäkrad i if och saabarna i gjensidige. Gjensidige var över 1000 kr billigare än alla andra per bil.

Gasoline
2014-02-12 18:38
#9

Jag har länsförsäkringar och har haft det så länge jag behövt en fordonsförsäkring, är nöjd med dom. 

Har veteranbilsförsäkring hos Folksam (eller var det trygghansa?!) och nöjd även där.

Jalking
2014-02-12 18:55
#10

Det går att veteranförsäkra även hos Länsförsäkringar, om du nu inte visste det. Jag har min veteranförsäkring på min NV JB 1950 hos dem.

Gasoline
2014-02-12 19:02
#11

#10 Ja, det vet jag 👍 Vad kostar din på ett ca i månaden?

Hade min veteranare försäkrad där ett tag men vart sedan medlem i en veteranbilsklubb där jag kände en av besiktningsmännen så det skulle bli smidigare med själva besiktningen av bilen och han skulle dessutom hjälpa mig med allt detta om jag vart medlem. 🙂

Jag ger ca 800 kr per år för helförsäkring.

Gasoline
2014-02-12 19:04
#12

Fy vilken dålig koll jag har, kollade upp detta nyss och det var IF som jag har som försäkringsbolag på bilen. Jisses… inte ett enda rätt. 😞

Jalking
2014-02-12 19:06
#13

Jag betalar strax under tusenlappen per år, men då är jag inte medlem i ngn vetaranklubb. Hade jag varit det skulle det vara betydligt billigare, fast jag vet inte exakt hur mycket.

Annons:
Gasoline
2014-02-12 19:15
#14

#13 Jo, det brukar ju bli lite billigare om man har försäkringen via en veteranklubb. 

Vet du om länsförsäkringar har något samarbete med något bilklubb? Hittade inget när jag gjorde en snabb sökning iallafall. Kan ju hända att dom faktiskt inte har det. 🤔

http://www.lansforsakringar.se/privat/forsakring/fordon/entusiastbil/Sidor/default.aspx

IF har iallafall en väldigt lång sådan lista. 

http://www.if.se/web/se/privat/forsakringar/samlarfordon/pages/motorklubbar.aspx

Egentligen kanske det inte blir så mycket billigare i slutändan då man måste betala en medlemsavgift, men å andra sidan så kanske det finns andra fördelar med att vara med i en bilklubb än bara försäkringen.

Jalking
2014-02-12 19:28
#15

Det enklaste är väl att ringa Länsförsäkringar och fråga. Det brukar vara riktiga människor, dessutom fullt kloka, som svarar i telefon där, i alla fall i Dalarna. Inte alls som när man ringer myndigheter eller kommunala bolag.

Gasoline
2014-02-12 19:37
#16

#15 Haha, du har nog en poäng 👍

Gasoline
2014-09-09 18:14
#17

Puttar upp denna tråd, någon ny medlem kanske hittat in och vill dela med sig. 🙂

Någon kanske har bytt försäkring till och med? ☝️

Upp till toppen
Annons: