Annons:
Etikettfelsök-och-reparationer
Läst 18241 ggr
Wisby9211
1/4/14, 12:46 PM

Ta bort barnlås

Hej.

Barnlåset på passagerar dörren bak har hoppat i och vi får inte bort det. Dörren går inte att öppna varken med nyckel eller inifrån.

Någon som kan ge råd om hur man kan göra? 

Är en VW Passat Var - 99

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Gasoline
1/4/14, 4:39 PM
#1

Trist att det blivit så. Går inte dörren att öppna alls? Det låter snarare som att dörren har gått i baklås än att barnlåset har hoppat i, för när barnlås är inkopplad kan man väl öppna utifrån? Har ni provat att dunka till dörren lite lätt? Om något ligger fel kan det med lite tur hoppa rätt.

Gasoline
1/4/14, 4:48 PM
#2

Jag försökte googla efter någon bra information om dörrar som går i baklås eller barnlås på denna modell men fick endast upp massa annonser om delar och detta; "Krånglande lås och nycklar är ett vanligt fel. Ofta behöver själva låskistan bytas. Om bilen går ryckigt kan det bero på fel på luftmassemätaren. Ett byte kostar ett par tusen kronor" http://www.begkopguiden.se/node/812

Gasoline
1/4/14, 4:49 PM
#3

Ber om ursäkt, råkade ta bort tråden när jag bytte kategori. Men nu är den tillbaka :-)

Leo
1/5/14, 3:51 PM
#4

Har problem med vänster bakdörr på min A4 från -02 (1,8T Quattro). Centrallåset låser inte upp dörren. Den går att öppna efter några försök om jag drar i den mekaniska öppnaren inne i bilen och samtidigt öppnar med "fjärrkontrollen" (= nyckeln).
Audiverkstaden hävdade att låskistan behövde bytas, men felet är kvar efter byte. Har du varit med om detta, eller har du någon idé om vad felet är? Tacksam för all hjälp.

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Wisby9211
1/5/14, 4:35 PM
#6

Bilen går inte ryckigt så det är det inga fel på. ska testa och göra så som du gjort och se, leo. Annars får jag ringa företaget och fråga.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Leo
1/5/14, 5:35 PM
#7

inte jag som haft problem hittade och kopierade fran ett forum. Min 740 har INGA problem for jag har inget centrallas lol

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
1/5/14, 6:06 PM
#8

#6 det var ett citat från länken, vanliga del på den bilen. Luftmassemätaren ställer nog inte vill några problem med centrallåset får jag hoppas. Det kanske är bäst att göra som du säger, ringa och fråga. Då detta inte verkar vara något ovanligt problem så vet dom säkert vad det är. #7 minst problem på det sättet. Haha!

Wisby9211
1/6/14, 9:25 PM
#9

Tack ändå Leo, för ditt tips funkade :) Nu funkar dörren hur bra som helst :D

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Gasoline
1/6/14, 9:36 PM
#10

Vad skönt, tack för uppdateringen! Bra jobbat Leo! = )

Upp till toppen
Annons: