Annons:
Etikettfelsök-och-reparationer
Läst 1299 ggr
Aisha
2014-02-06 13:26

Kraftöverföringslampan lyser, vad är felet?

Jag har en Volvo v40, turbo-99 chippad. Men nu har det blivit ett mystiskt fel. Jag ska förklara det hela. 

Höger fram låter det från typ däcket låter det som, typ ett klonkande ljud. Men det hörs inget då jag står stilla på tomgången. Ljudet går bort då jag trycker ner kopplingen under körningen men börjar direkt då jag släpper kopplingen igen. Det vibrerar samtidigt i golvet då ljudet hörs.  Då jag kört en stund så börjar lampan lysa för kraftöverföringen. Och detta verkar komma då jag kört en bra stund, som att då bilen blir varmkörd.  Så det verkar ha med drivningen att göra på något vis. Vad är felet     ?

Egentligen så började detta problem efter jag haft bilen inne på verkstad för att multiremmen gått sönder.

Annons:
Gasoline
2014-02-06 17:34
#1

Om detta började efter det att bilen varit inne på verkstad så skulle jag åkt tillbaka till verkstaden och be dom kolla så att dom inte glömt eller missat något när de bytte remmen. 

Börja med att åka tillbaka till verkstaden och be dom kolla att jobbet de utfört vart ordentligt gjort och att de inte glömt något.

Hoppas att du får ordning på detta snart. 

Lycka till.

Aisha
2014-02-06 18:17
#2

Jag gjorde det, lämnade in den till verkstaden igen och han provkörde även bilen men inget hördes. Så han tog in bilen och kikade under och kopplade upp genom datorn men hittade inget fel då heller. Så fick jag hem bilen och då jag kört någon mil började felet att visa sig igen. Så det är något som händer då bilen blir varm. Jag ska prata med verkstaden igen och höra om han kan titta på den igen. Jag hade faktiskt tänkt sälja bilen men vill inte sälja den med det här felet. Så lite drygt kan jag tycka då!

Ingen som har någon susning om vad det kan vara ? Det har ju helt klart med drivningen att göra kan jag tänka mig.

Gasoline
2014-02-06 18:35
#3

Mystiskt och trist… 🤔

Min sambo sa att det kan vara värt att kolla upp urtrampningslagret, han hade ingen aning om vad det kunde vara med att man iallafall kunde kolla detta. 

Vi har ju ingen större erfarenhet av nyare bilar mer än körmässigt, här hemma sysslar vi bara med äldre saker. 

Vi får hoppas att någon som vet mer om detta dyker upp 🙂

[VSK]
2014-02-06 21:10
#4

jag tänkte oxå på urtrampningslagret först men det låter även om det är kallt (om det är slut vill säga).

🤔

Ford -57
2014-02-06 21:27
#5

Drivaxel/knut, lagring som håller på att säga upp sej, Åk tillbaks till verkstada när den har blivit varm igen. D e för nya grejer för jag åxå🙂

Leo
2014-02-07 10:38
#6

kolla hjulbultarna later oxa 

som drivknutar

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Annons:
Aisha
2014-02-07 12:04
#7

Jag tackar för era tips. Nu ringde jag till verkstaden men han som jobbar där ligger sjuk i influensa. Han orkade inte svara på några frågor alls. Så jag vet inte hur jag ska göra nu. Är det värt att hålla på med skiten eller ska jag lägga ut den på annons. Det blir ju givetvis till en billigare summa då med tanke på detta fel. Eller ska jag vänta tills jag fått den genomsökt igen på verkstaden. Det är ju så drygt att sitta utan bil hela tiden. Om jag bara visste att det inte kostar skjortan att laga så vore det lugnt. 

Vad skulle ni göra ? Sälja som den är och köpa en annan bil ? 

Jag behöver få lite tankar om vad som är bäst i detta läge.

Gasoline
2014-02-07 13:35
#8

Svårt att ge dig några råd om hur du ska göra i detta läge, då vi inte riktigt vet vad felet är. 

Självklart går det säkert att få den såld för en billigare summa, med rätt pris. Men jag misstänker även att det är lättare att få den såld om man iallafall vet vad felet är. 

Svår sits. 😕

Upp till toppen
Annons: