Fordonsvård och utrustning

Vårservice del 1

2014-03-20 07:00 #0 av: VSK

Bytte transmissionsoljan samt gjorde rent lite innanför variatorkåpan då jag ändå var tvungen att kolla drivremmens skick.

Är väl bara rengöring av luftfiltret kvar. Har ingen brådska då det är vitt på marken sen i förrgår.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-03-20 07:01 #1 av: VSK

Passade på och blåsa rent i den primära variatorn oxå när jag ändå höll på Får idé

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-03-20 07:05 #2 av: VSK

Lite oroande är det att variatorn är så sliten i glidspåren Funderar

Nåväl, man kan nog inte förvänta sig toppkvalitet på originalprylar. 

Anmäl
2014-03-20 18:26 #3 av: Gasoline

Härligt, nu blir pärlan glad när den får lite kärlekGlad

Tack för att du delar med det, intressant att se hur de där nyare typerna utav mopeder ser ut. 

Anmäl
2014-03-20 19:45 #4 av: VSK

Variator här väl funnits sen Dackes tid väl Funderar

Anmäl
2014-03-20 19:53 #5 av: Gasoline

Jag menade ju hur allt det där ser ut, inte bara variatorn. Det ser ju lite annorlunda ut än vad det gjorde på min Puch Nevada. Tummen upp

Fast iof, jag har aldrig kollat in i en variator heller... Förlägen

Anmäl
2014-03-20 19:54 #6 av: VSK

ahhh okej.. Jag vet ju inget om de gamla mopparna så den här är fullständigt normal för mig Skrattar

Imorgon skall det bli +10 ute och all snö är nästan väck så kanske om jag orkar så tar jag luftfiltret då Får idé

Anmäl
2014-03-20 19:59 #7 av: Gasoline

Det tycker jag låter som en bra ide Tummen upp

Anmäl
2014-03-25 19:30 #8 av: Gasoline

Hur har det gått med luftfiltret? :-)

Anmäl
2014-03-25 20:26 #9 av: VSK

Lyssnar på musik

har glömt Röker 

Anmäl
2014-03-25 20:49 #10 av: Gasoline

Sakta men säkert ;-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.