Körkort / Förarbevis

Gamla körkortet namnbyte

2014-03-27 13:00 #0 av: [melowi]

Skulle behöva ett gärna snabbt svar.
Har gjort ett namnbyte och inte förnyat körkortet ännu, ska göra det till veckan. Men iallafall, om polisen har kontroll, kan jag visa upp det "gamla" körkortet då med mitt gamla namn och inte få böter? Har inte ändrat personnummer eller något men hela namnet.

Anmäl
2014-03-27 13:16 #1 av: Gwydion

Hej ring 114 14, prata med trafikpolisen. Skrattar

Lycka till. / Gwydion

Anmäl
2014-03-27 14:06 #2 av: [melowi]

#1 Tack så mycket, då ringer jag och gör det! :-)

Anmäl
2014-03-27 18:56 #3 av: Gasoline

TS, hur har det gått för dig?

Jag tycker ju rimligtvis inte att du bör få böter om nytt körkort är beställt där namnändringen är genomförd, men jag kan ju även ha fel om det.

Jag är nyfiken på hur det är egentligen :-)

Anmäl
2014-04-20 19:00 #4 av: Gasoline

Fortfarande nyfiken Glad

Anmäl
2014-04-21 00:04 #5 av: [melowi]

Gasoline: Ursäktar det sena svaret! Tyst Körde iväg utan att ringa, fick lite bråttom av personliga anledningar. Har ännu inte ringt men tänkte logiskt att jag har gamla körkortet där personnummer och allt står, + ett personbevis där namnbytet står, personnummer och andra uppgifter. Så visar det om jag blir stoppad, nu har jag inte blivit stoppad men. Ett ''litet'' namnbyte är nog inget dom ger böter för tror jag, frågar om jag möter på någon trafikpolis Glad

Anmäl
2014-04-21 08:41 #6 av: Gasoline

#5 tack för ditt svar.

Nej, jag tycker inte heller att man borde få böter, men man vet ju aldrig. Hehe, jag är nyfiken som alltid :-)

Har du fått ditt nya körkort då? :-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.