Annons:
Etikettbruksbilen
Läst 1680 ggr
Imasy
2014-04-12 13:15

Vilka extra-ljus?

Hellyset på min bil är lite "glödlampa"-ljus liknande, och jag fnular på att sätta dit ett par extralysen så jag ser bättre.

Men vilka ger bäst ljus, de med led eller xenon?

Och är dessa krångliga att få att lysa? Alltså montera fast dem på bilen fixar jag nog, men jag tänkte mer på elen, de måste väl pluggas in någonstans? Är detta något man fixar när kunskapen sträcker sig till att vrida på tändningen, typ?

Annons:
Besserwissern
2014-04-12 17:17
#1

Xenon är det nog mer knuff i. Jag hade nog köpt vanliga halogen modell större.

Njae, du behöver ett relä och koppla lite kablar till befintligt helljus och batteriet, eventuellt också en strömbrytare om du vill välja att ha extraljus  på eller inte när du växlar till helljus.

Imasy
2014-04-13 00:09
#2

#1

Jag är ute efter värstingljuset så då kanske xenon är något för mig då? 😃

Vilket iof skulle se fruktansvärt löjligt ut på min tantbil, men men, någon måste ju vara den första 😉

Leo
2014-04-13 07:46
#3

ett par Hella flodljus mod storre och 100w lampor racker valdigt langt. inkopplingen ar ganska enkel strommassigt

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Gasoline
2014-04-13 08:24
#4

#2 man måste ju få stå ut från mängden ;-)

Imasy
2014-04-13 09:38
#5

#4

Haha, förvisso har du rätt i det, men jag vill ha extra ljus för att jag tycker att mörkerkörning är så jobbig, fast visst, kan man köra med stil och klass så måste man väl slå till 😃

Cragan
2014-04-13 11:38
#6

xenon kräver balast (låter krångligare än det är) led ska va som vanliga halogen o koppla in dock, kan en bara klura ut vilka sladdar man ska koppa på så är det inga problem o är man osäker tvinga nån bekant o göra det åt en 😃   

vilken som lyser starkast är dock en bra fråga finns fruktansvärt kraftiga lampor av lite alla möjliga o omöjliga sorter

Annons:
Imasy
2014-04-13 11:40
#7

#6

Då kanske led är något för mig, för min bror svek mig och drog till Norge, så jag får nog pyssla dit det själv 😃

Hur som haver så kommer det se superlöjligt ut på min bil, oavsett vilken jag väljer 😃

Gasoline
2014-04-13 13:22
#8

Jag tror att det blir jättesnyggt :-)

Imasy
2014-04-13 15:58
#9

#8

Haha, nja, det är ganska mycket medelålders tant över min bil, så det ser nog mest löjligt ut att "styla" den 😉

Men å andra sidan, det är många år sedan jag slutade bry mig om vad andra tycker, så… 😃

Gasoline
2014-04-13 16:00
#10

Så länge man är nöjd själv med sådana saker så finns det ingen anledning att bry sig i vad andra tycker :-) Dessutom är det ju väldigt praktiskt och skönt att ha extralysen.

Upp till toppen
Annons: