Annons:
Etikettfelsök-och-reparationer
Läst 1194 ggr
nlinds
2014-04-17 19:26

Någon som kan hjälpa ? Volvo

Jag visste inte riktigt var jag ska vända mig. Min sambo köpte en riktig skrothög (Volvo 945) , dock gick den som en klocka.

Tills den började krångla… Den började liksom "hacka" eller som vi säger "jucka" sig fram på låg växel, speciellt när man gasar. Typ som om den inte fick bränsle eller det är glapp i någon tändning, nästan som när man får soppatorsk. Först trodde vi det var för att min slarvige man glömde tanklocket på taket och körde iväg så att det liksom blev luft i systemet. Så vi köpte snabbt ett nytt tanklock och tankade på bilen och den gick som en klocka. Idag började den krångla igen, samma sak. Nu när jag har läst på vissa andra forum står det att det kan vara lambdavärdet som är galet, eller fel på LMM. Kan också vara något knas med bränslefiltret eller tändkablar.

Har ni några idéer ?

Om det har någon betydelse så har det alltid varit blött/fuktigt ute när detta börjat krångla. Jag är dock inte så värst "hajj" på bilar ..

Jätte tacksam för tips, råd och idéer 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
VildaVittra
2014-04-17 19:42
#1

Hoppar den inte när den är nytankad så kan det vara vatten i tanken, vilket märks mer när tanken börjar bli tom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nlinds
2014-04-17 19:45
#2

#1 Stämmer mycket väl, när vi kollade så hade vi inte mycket bensin kvar. max några Liter. Förra gången hade vi inte heller mycket bensin kvar.

Vad kan man göra ? Eller hur får man bort vattnet i tanken ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

VildaVittra
2014-04-17 19:55
#3

Man får tömma tanken, exakt hur får du fråga någon som kan bilar. Kände bara igen problemet. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nlinds
2014-04-17 20:01
#4

# okej ! Gissar på att man får slanga  …   Tack :)

Men mer tips och råd och liknande mottages gärna ! 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Gasoline
2014-04-17 20:24
#5

Det kan vara ett igengeggat bränslefilter, om bilen går bättre med fulltank så kan den få bättre tryck i bränsleledningarna. Eller möjligen hål i tanken, läckte den när du tankade? Kan även vara en dålig soppapump. Är tändmodulen dålig borde den inte gå alls. Det kan ju bero på många olika saker, men jag skulle börja se över detta iallafall.

Gasoline
2014-04-17 20:26
#6

Kolla även fördelarlocket och rotorn, mycket möjligt att det är en pricka någonstans och att fukt då kommer in, samt kolla tändkablar efter kabelbrott :-)

Annons:
Cragan
2014-04-20 10:34
#7

#5 för syrran så var det tändmodulen som spöka när hennes bil lekte kanin men det var i en renault o var ena tändnings modulen bara som strula den hade 2 det rullande elfelet 

bilen skuttar den bara på låga varv o inte om ni ligger på 3,5-4k rpm o gasar? om så är fallet skulle jag gissa på att det är nått med nån tändkabel/fördelarlock eller rotorn    men så gissar jag bara på tack vare erfarenheten från syrrans skräphög

Gasoline
2014-04-22 20:55
#8

Hur går det för er, har ni hittat något?

Upp till toppen
Annons: