Tips och råd

Måste du krocka hårt?

2014-05-03 09:03 #0 av: VSK

Se då till att sitta i Tesla S. Är nog den starkaste och säkraste personbilen man kan köpa över disk.

Länk

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-05-03 16:13 #1 av: Gasoline

Det såg väldigt skumt ut när jag öppnade länken men jag såg en rubrik om att taket hade förstört krocktestmaskinen, om jag fattade det rätt.

Är det så pass så är det nog en väldigt trafiksäker bil :-)

Anmäl
2014-05-03 16:57 #2 av: [melowi]

Krocktesterna var plus. Ger dock minus på framförallt displayen i bilen, känns lite vanskligt om någon skulle sitta och pippla på med den om dom kör. Syftar mycket på att folk sitter och smsar, stör mig på att bilarna börjar likna mer datorer än fordon. 

Är det som Gasonline skrev så kan det väl inte vara så säkert för medtrafikanterna vid en krock? Om Teslan mosar den andra föraren med bil? Förskräckt Kanske sitter och pratar i nattmössan efter 4h sömn men Gapskrattar

Anmäl
2014-05-03 18:05 #3 av: Gasoline

#2 ja, jag vet ju inte om det var så för att det såg väldigt skumt ut i mobilen :-/

Anmäl
2014-05-04 00:02 #4 av: VSK

tyvärr så går det inte tillverka en bil som är lika snäll mot alla andra bilar oavsett storlek och konstruktion.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-05-04 09:16 #5 av: Cragan

undra hur rättvisande det testet är igentligen då dom verkar köra takets test i en hydral press  så långsamt högt tryck klarar det men hur ofta krockar man så att taket tar smällen i låghastighet 

Sajtvärd på  http://fjaderfa.ifokus.se  http://djurskydd.ifokus.se/

Anmäl
2014-05-04 16:50 #6 av: Gasoline

#5 Tänkvärt Tummen upp

Anmäl
2014-05-04 23:10 #7 av: VSK

taktest är bara en av testerna, men takets styrka är väldigt viktigt för övrigt skydd.

Anmäl
2014-05-04 23:40 #8 av: Humbugg

Troligtvis är Tesla S tak så pass hårt för att skydda batterierna vid en olycka då man gärna inte vill få ett bad av batterisyra i bilen om den skulle volta :O

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.