Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2737 ggr
jagga-ewe
9/15/14, 9:01 AM

Motortidningar

Vilka motortidningar läser du? Prenumererar eller köper lösnummer? Är det nån som är extra bra? Vad är det som gör att du väljer dessa tidningar? Vad tycker du saknas i utbudet av motortidningar?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
erspers
9/15/14, 5:00 PM
#1

Jag läser o prenumererar på en hög motortidningar.. Bilsport,Power,Wheels,Rally  & Racing och Street & Strip..alla är bra på olika vis..

Gasoline
9/15/14, 6:49 PM
#2

Min sambo prenumererar på Classic Motor samt får Amazonklubbens egna tidning hemskickad. 

Själv får jag SVBKs medlemstidning, där det brukar stå lite smått och gott 🙂

Ford -57
9/15/14, 7:31 PM
#3

Jag prenumererar på Bilsport Classic många fina reportage mest om -50talare. Och Nostalgia, den innehåller allt möjligt gammalt,flyg, bil,mc, båt, musik, och Sten Berglind skriver en kul krönika i varje nr. Sen köper jag Wheels och Power nån gång ibland. Och kan ni fatta,,,, jag spar dom🙂 Jag har kvar massa Start&Speed sen -60 talet,då var tidningarna i svart/vitt, d e nostalgi d👍

Gasoline
9/15/14, 7:35 PM
#4

#3 Sådant är kul att spara, fräsigt 🙂

Har en till här hemma som spar sina tidningar 👍

Ford -57
9/15/14, 8:11 PM
#5

Jo den som spar den har……. allt möjligt kvar, å d får man ju höra titt å tätt🙂

erspers
9/15/14, 8:30 PM
#6

Jag sparar alla mina tidningar också..så ni är inte ensamma 🤪 har varenda nummer av Wheels,start o speed o Power sen dom började ges ut..har nog dom flesta numren av Colorod också har jag för mig 👍

Annons:
Ford -57
9/15/14, 8:46 PM
#7

Jajamen, första numret av Colorod har jag , den me en New Yorker på omslaget, ja herre Gud va man sparar.🙂

jagga-ewe
9/15/14, 10:45 PM
#8

Jag hann ju aldrig svara själv i förmiddags… :)

Vi läser främst Klassiker, en underbar tidning med stor nördpotential. Maken fick prenumeration på den för några år sen, men nu bläddrar även ungarna i den. Sen händer det att vi köper enstaka ex av olika MC-tidningar. Bland klubbtidningar hittar man Jaguar Times och MC-Folket. Det finns nån årgång av Jaguar World Monthly här, som maken fick som avtackning när han suttit i SJKs styrelse. Några nummer av Classic motor finns, men de läser vi oftast hos svärfar.  Den är inte riktigt min typ av tidning, lite för gamla bilar i den. Jag är mer förtjust i de nyare klassikerna, som de Klassiker skriver om. Sen tror jag det finns nåt enstaka nummer av nån traktortidning med, som älsklingen köpte bara för det var nån viss traktor på utsidan. Han har en knepig förkärlek för gamla traktorer, men jag har alltid hävdat den mannen har dålig smak.

Det jag tycker saknas i tidningsutbudet är en tidning som Klassiker fast om bågar. Som inte skriver om prestandatest på de senaste grussprättarhojarna utan istället gör reportage om en road trip på östgötska landsbygden på en Kawa från -73, konsekvent vägrandes vägar med mindre än tresiffriga vägnummer. Det skulle även funka bra om själva Klassikergänget började göra just hojreportage i sin tidning, det vore lixom win-win i en o samma tidning! De gör iofs redan Klassiker Moped, så hur svårt ska det va? =D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
9/16/14, 4:44 PM
#9

Ang att spara tidningar, jag får väl säga som en vän till mig; Den som har mest när han dör vinner 😂

#8 Du kanske skulle höra av dig till någon passande tidning och lägga fram det som ett önskemål, har man tur så kanske de lägger till mer av det 🙂

Ford -57
9/16/14, 6:47 PM
#10

#8 Nostalgia brukar ha MC reportage om äldre hojar. Så fanns d ett magasin som hette Hoj, jag vet inte om den finns numera, den tog upp äldre cyklar. Tjaa, lite funderingar bara

Gasoline
10/24/14, 6:47 PM
#11

#10 där ser man. Tack för infon :-)

Gasoline
9/9/15, 8:02 PM
#12

Någon som prenumererar på tidningen Gasoline? Är den bra? Dom ringer mig stup i kvarten och vill att jag börja prenumerera på deras tidningar, tror det är för att jag är veteranbilsägare…

Ford -57
9/12/15, 7:41 PM
#13

#12. Tjena, long time…  Jag har bara bläddrat i  Gasoline😉 i butiken, den verkade riktigt intressant. Den passar ju iaf till ditt alias så köp, köp.

Annons:
Gasoline
9/17/15, 7:19 PM
#14

#13 verkligen, trevligt att du dyker upp igen :-) Kanske ska köpa en och kolla då, det kanske vore något.

flisan708
9/20/15, 9:57 PM
#15

Jag prenumererar på vi bilägare sedan en tid tillbaka. Faktiskt helt okej tidning, bra att variera ibland.

Gasoline
9/23/15, 6:21 PM
#16

#15 den har jag ingen koll på alls, tack för tipset :-)

Upp till toppen
Annons: