Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 2055 ggr
MoaHermansson
2015-01-27 16:39

SMT Gilera

Är gilera SMT en bra moppe för en 15 årig tjej?


Annons:
Cragan
2015-01-27 17:36
#1

kan tyvärr inget om den men vill man ha det stuket på moppe så kör på

MoaHermansson
2015-01-27 20:39
#2

eller tror ni ni vet ngn jag skulle kunna ha? (är väldigt kort 157 cm)


[Jimmy.L]
2015-01-27 20:47
#3

Beror ju på vad du ska använda hojen till.

Cragan
2015-01-27 21:22
#4

dom flesta cross moppar är ställbara i höjd även om det inte alltid är så mycket dock, bästa är ju o prova på nån o se om den känns rätt.

MoaHermansson
2015-01-27 21:40
#5

#4 det ska jag göra :)


Gasoline
2015-01-28 18:30
#6

Hur tänker du kring "bra moppe för tjej"? Är det höjden du är orolig för så rekommenderar även jag dig att kanske testa en annan eller likadan crossmoppe för att se om du tycker att det känns bra :-) Känns det bra och är det en sådn du vill och kan köpa så tycker jag absolut att du ska göra det, jag tror inte att det finns något som gör det svårare för dig att äga och framföra denna än någon annan moped, överlag :-)

Annons:
MoaHermansson
2015-01-29 17:08
#7

#Ja, det är höjden och storleken, vill liksom kunna hantera den lätt. Jag hittade en skitsnygg moppe (Generic Trigger tror jag den hette) Men det stod att det var extra stor modell, så det går nog inte för mig eftersom jag är så liten och kort.


jagga-ewe
2015-01-29 22:08
#8

Vad som passar beror på så mycket mer än bara höjden. En högställd moppe som fjädrar ihop bra kan du ändå nå ner till backen med. Den kanske är lite svårare att kliva på, men man vänjer sig att sparka över den. Lite jobbigare såklart att kicka igång en högre moppe, men det kanske inte är kickstart på de moderna varianterna? Min Reiju Drac är det bara kick på, det kan va lite kämpigt att få upp knät till hakan för att få ner kicken… Okej, viss överdrift, men det känns så med tajta jeans. =)

Kort sagt, enda sättet att veta om den passar dig är att prova. Det kan dock vara svårt nog att prova på rätt vis om man inte kan köra. Just det problemet hade jag när jag köpte Draccis för ett år sen. Fast den har varit bra träning för att lära mig köra mc sen.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: