Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 619 ggr
[Jimmy.L]
2015-06-04 15:09

Staden med de värsta bilförarna

Se upp när du åker i Stockholm. Huvudstaden är nämligen en av städerna med världens sämsta bilförare – i alla fall enligt den kanadensiska resesajten Travelversed. – Vi är dåliga på att hålla hastigheten, säger Rickard Cosini som är kommunikationsansvarig på NTF till Aftonbladet Bil.

Aftonbladet Bil

Annons:
Gasoline
2015-06-05 16:24
#1

Inte ett dugg förvånad, tycker dom kör sämre inne i städerna än ute på landet. En konstig logik som jag inte får ihop, de som bor där det är lite mer avancerad körning borde få så pass mycket träning att dom kan hantera körningen i storstäder, eller så är det alla vi bönder som jämt samlas i storstan när jag är där. Ja, jag vet inte. Men men. Mvh Lantisen :-)

[Jimmy.L]
2015-06-05 16:29
#2

jag håller nog med artikeln att många (inte alla) Stockholmare kör dåligt i stan och många beter sig illa mot andra trafikanter.

Inkanyezi
2015-06-06 14:28
#3

Det som mest förvånar mig, och som verkligen är dåligt, är inte att hastighetsgränser emellanåt överskrids eller att folk kör onödigt fort, utan att så många ställer sig hindrande i korsningar, både korsningar med signaler och utan. Trafiken skulle flyta väldigt mycket bättre om alla ansträngde sig lite för att inte köra in i en korsning innan det går att komma ur den.

Om polisen punktmarkerade blockering av korsningar under några veckor tror jag att man skulle kunna få det att praktiskt taget försvinna.

Ride84XL
2015-06-07 02:15
#4

Vad "konstigt" att det körs för fort här. Det kanske beror på våra hastighetsgränser som är värre än vanligt - hur FAN kan man sätta 70-80 km/h hastighetsbegränsning på motorvägar 😈

Gasoline
2015-06-07 09:22
#5

#3 det visas för lite hänsyn till andra och man ska trycka sig fram till varje pris, att detta sedan gör att det tar längre tid för alla att komma fram i slutändan är tydligen helt oväsentligt. Trist. Ett mycket bra exempel är när det är köbildning, då kan man absolut inte köra varannan bil utan ett led tränger och trycker för att det inte ska kunna köra in en enda kotte,

Upp till toppen
Annons: