Annons:
Etikettevenemang-träffar
Läst 2165 ggr
[VSK]
7/2/15, 7:13 PM

Power Big Meet är igång nu i stan

Va förbi stan en snabbis på vägen hem och det var sjukt lite bilar. Det ryktas bli väldigt lite folk och bilar i år. Är nog kanske den regniga våren och halva sommaren som gjort att folk planerat annat istället. De vågade väl inte riskera.

Annons:
[Jimmy.L]
7/2/15, 7:31 PM
#1

Trist, vädret i dag klagar nog få på.

[VSK]
7/2/15, 7:36 PM
#2

Det är sol och mkt varmt ute. 28 grader i skuggan just nu. Får se om det blir lite mer drag imorgon kväll/natt 🙂

[Jimmy.L]
7/2/15, 7:44 PM
#3

Såg lite bilder på Vlt

Gasoline
7/2/15, 7:50 PM
#4

Tråkigt för arrangörerna men för de som besöker är det ju positivt att man kanske slipper stå still i en kö i 20 min innan det rör sig igen, men visst är det kul med mycket folk. Pga besiktning fick jag välja mellan att ha min bil till power meet eller classic car week, valde de senare alternativet. Så vi tar tyvärr Amazonen till power detta år, tänkte åka ner på lördag.

[Jimmy.L]
7/2/15, 7:54 PM
#5

Ja i värmen kan det vara skönt med mindre folk.

http://vlt.se/powermeet/1.3050978-bildextra-power-swap-meet

[VSK]
7/2/15, 9:44 PM
#6

Hade tydligen stått i Metro tror jag att det skulle komma 20.000 bilar. Om det stämmer så måste de flesta ha vilat idag. Fin-cruisingen är ju imorgon och jag vet ej om jag pallar att fota i den här värmen. En minut och svetten rinner om det är stillastående luft. 

Skulle det mot all förmodan bli 20.000 bilar så är det nog runt 100.000 människor på gator och torg oxå. Det visar sig hur det blir. 

Förra året tror jag det stod still nån timme eller två vid Hammarbyrampen. Och där kom jag med min moppe och slank igenom utan problem 🤦‍♂️

😃

Annons:
[Jimmy.L]
7/3/15, 7:46 AM
#7

#6 Jösses sitta fast i köer i över en timme inte kul även om det är motorträff skönt då att kunna lida förbi 🙂

[VSK]
7/3/15, 7:58 AM
#8

#7

Ja det var kalabalik. Bilarna rörde sig inte en millimeter. När jag åkte därifrån (där det var tvärstopp) så uppskattade jag hastigheten därifrån nertill stan med ca 1-3 km/t. Är lite osäker på sträckan. Den här tryckande värmen samt nästan vindstilla som det var igår kväll kommer inte bli kul med tanke på alla avgaser. 

Det här var ju ett av alla tillfällen det var mkt trevligt att puttra moppe 😃

Egentligen så är det ett perfekt tillfälle att sälja sin moped under power meet. Gasa fullt, och säga (skrika) till den tilltänkte köparen: hör du vad tyst den går, den hörs inte 🤦‍♂️

😂

Gasoline
7/3/15, 4:22 PM
#9

Fördelen med litet och smidigt fordon :-)

[VSK]
7/3/15, 7:01 PM
#10

Otroligt lite bilar ute. Antingen så är det inte mer, eller så väntar många tills kvällen pga värmen.

[VSK]
7/3/15, 7:07 PM
[Jimmy.L]
7/3/15, 7:14 PM
#12

#10 Är lördagen den stora dagen?

Gasoline
7/3/15, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#11 härligt :-) Vart ändrade planer för oss, vi skulle ju åkt dit imorgonbitti men vi åker dit nu och sover i bilen inatt.

Annons:
[VSK]
7/3/15, 7:18 PM
#14

#12 Beror ju på hur man ser på det. Förut så vart de det, men så ändrade de till idag. Men raggare festar ju alla dagar tor-lör så 🙂

[VSK]
7/3/15, 7:19 PM
#15

#13

Välkomna skall ni vara 🙂

[Jimmy.L]
7/3/15, 7:20 PM
#16

#13 Ha det så trevligt.

#14 Okej. Det fina vädret kan ju med spela in att vissa inte vill sitta i köer.

[VSK]
7/3/15, 7:23 PM
#17

#16

Ja dels det, dels fara för kokande motorer om man inte har koll på kylare samt elfläktar.

När jag hade raggarbil så hade jag tre raders kylare har jag för mig samt två kraftiga elfläktar. Min kärra kokande inte en enda gång. Man måste vara förberedd och räkna på en medelhastighet på 1-3 km/t samt mkt stopp.

Gasoline
7/3/15, 7:25 PM
#18

Tack tack :-) Ang dessa bilköer, förutom att det är tråkigt och jobbig med en stillastående kö så har vi så klart alla avgaser som blir väldigt koncentrerade men även problem med kokande bilar, speciellt varma dagar som idag. Inte kul att stå fast i en kö och inte kunna svänga av när motorn börjar svettas :-/

[VSK]
7/3/15, 7:28 PM
#19

Gällandes väder och avgaser så är det inte lika vindstilla och tryckande som igår. Visst luktar det lite avgaser, men det är ingenting om man jämför med förra året. Då fick jag faktiskt huvudvärk när jag körde 4-hjuling. 

Som sagt så har jag ej varit förbi Jo-berg och spanat läget om det är mkt bilar kvar där, men det visar sig nog ganska snart om det börjar rulla in lite kärror. 

Ha mkt vatten med er att dricka ☝️

[VSK]
7/3/15, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Snabbredigerade en bild medans jag äter, för att sen åter ge mig ut med kameran. Tänkte bjuda på en bild.

Annons:
[VSK]
7/3/15, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Det här funkar ju det med 🤦‍♂️

[Jimmy.L]
7/3/15, 7:48 PM
#22

#21 Aha är så man gör för att få hem bilar man gillar från träffen 😃.

[VSK]
7/3/15, 7:49 PM
#23

scccchhhhhh 🤫

[VSK]
7/3/15, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Blir det för varmt så är det här det perfekta släpet 🙂

[Jimmy.L]
7/3/15, 8:10 PM
#25

Ja det saknas ingen fantasi på den träffen.

Gasoline
7/3/15, 8:57 PM
#26

#21 åker dom kollektivt? :-) Jodå, vi har massor med vatten med oss. Brukar alltid vara varmt och soligt så man har lärt sig. Detta år är även solskyddskräm med, något som vi glömt tidigare år och man blir skapligt uppbränd på flygfältet.

[Jimmy.L]
7/3/15, 9:01 PM
#27

Aftonbladet visade lite från flygfältet hur är det där brukar det vara packat med bilar såg glest ut?

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/83497

Annons:
[VSK]
7/3/15, 10:47 PM
#28

Va ner en sväng igen och lite mer bilar va det, men de har ju spärrat av en massa gator så jag fick vända ett flertal ggr 😭

Jo det måste vara flera tusen bilar mindre detta året än förra året. Gissar på 8000 bilar på en höft så där.

[VSK]
7/3/15, 10:48 PM
#29

ha ha ha reportern sa fel inom två sekunder.. Det heter Johannisbergs flygfält och inte Johannislunds flygfält 😃

Gasoline
7/4/15, 7:10 AM
#30

Hihi :-) Cruisingen flöt på bra igår, inte mycket folk så vi som bra gick och kikade åkte till hälla där allt folk verkade vara, men det sinade ganska snabbt. Har aldrig varit ner på en fredag så vet ej om det är normalt. Får se om det blir bättre med folk idag, det är kö in på fältet redan iallafall :-)

Gasoline
7/4/15, 7:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hehe, ser att min kommentar om kokande bilar såg mysko ut, webbläsaren var inte uppdaterad så såg inte de nyaste inläggen. Bifogar en bild på kön :-)

[VSK]
7/4/15, 7:26 AM
#32

#30

Tror inte det är mer folk än så här tyvärr. Men det kan inte bli toppår alla år. 

Vad har ni för kärra så ska jag tuta på er om jag ser er 🙂

Gasoline
7/4/15, 7:29 AM
#33

#32 nej, så kan det vara. Skönt att slippa tvärstopp i kön och en massa trängsel, man får se det positivt. Ljusgul/creamfärgad Amazon åker vi med idag, tuta om du åker förbi så vinkar jag om jag hinner fatta att det var mig man tutade på :-)

[VSK]
7/4/15, 7:30 AM
#34

#33

Åker moppe med packbox, så jag vet inte om den tutan göre sig besvär eller inte 😃

Annons:
[VSK]
7/4/15, 7:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Undras om det är avgaser man ser i molnen 🤔

Gasoline
7/4/15, 7:36 AM
#36

Ah, kan vara bra att veta, tänkte precis fråga :-) Men fy vad snuskigt det där såg ut, jag är glad att molna inte ser ut sådär här där jag står.

[VSK]
7/4/15, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Det va inte många Amazoner igår. Tror inte jag såg många, men det kan ju va lätt å missa förståss då de knappt syns 😃

Gasoline
7/4/15, 7:50 AM
#38

Precis, de har ju en förmåga att kunna dölja sig bakom alla stora fina jänkare :-) Såg inte heller många Amazoner, vid närmare eftertanke.

[VSK]
7/4/15, 8:01 AM
#39

Nu är när Amazonen är utrotningshotad så får man passa på å fota om man ser nån fin.

[VSK]
7/5/15, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Var betydligt bättre drag igår. Nu måste jag höja antal bilar. Förut sa jag ju ca 8000 bilar men då var det extremt dött. Nu gissar jag på 12000 - 15000  bilar. Förra året var det 20,000 bilar enligt expressen. Flera jag pratade med tyckte det var otroligt lite bilar i år. 

Här är en bild från igår på raggarrundan.

[Jimmy.L]
7/5/15, 1:06 PM
#41

Ca 12-15.000 bilar måste ändå vara bra.

Annons:
[VSK]
7/5/15, 1:44 PM
#42

För min del så är det okej. Skulle tydligen varit 120000 människor som åkte bil eller tittade på bilarna. Stämmer den siffran så är det bra.

Gasoline
7/5/15, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Ja, Amazoner börjar bli lite ovanligare. Kändes rätt lugnt igår med, Cruisingen flöt på ovanligt bra och de hade cruising vakter som såg till att Cruisingen flöt på bättre och inte stoppades upp utav olika anledningar. Tog inte alls så lång tid att åka från badet bort till hälla. Vart inte så många kort igår som är av intresse för denna sajt, men bjuder på en bild på en gammal cykel som sällan syns till nu för tiden. Ska jag vara ärlig har jag aldrig sett en sådan cykel i bruk förut, bara på museum .

[VSK]
7/5/15, 6:59 PM
#44

#43

Jag såg han och låg bakom han ett tag. Han drog både skratt och uppskattning 😃

Gasoline
7/5/15, 7:10 PM
#45

#44 verkligen, var väldigt uppskattat från min sida och jag älskade att han hade passande utstyrsel till detta. Såg även ett mopedgäng åka förbi med passande utstyrsel varav några var kvinnor, synd att jag inte hann fota dom för det var oxå ett trevligt och udda inslag :-) Trodde att vi skulle få massor med skit för att vi kom åkandes i en amazon på denna träff men fick bara trevlig bemötande med folk som kom fram och sa att den var fin, berättade om gamla minnen dom hade med Amazonen och liknande. Massor med pekande, tummen upp och leenden. Glatt överraskad vart jag :-)

[VSK]
7/5/15, 7:37 PM
#46

#45

Jag letade efter er bil, men njaeeeee he he.. 😃

Ride84XL
7/8/15, 6:11 PM
#47

Fan då - det där lyckades man missa. Hade för mig det skulle gå senare. Det var ju precis den där helgen med bra väder också. Men jaja - kommer ju fler chanser.

Förövrigt var det väl längesen som bara Amerikanska bilar  som var tillåtna - nu är det ju stylade Volvo 240 och allt möjligt

[VSK]
7/8/15, 6:43 PM
#48

Var lite för varmt, iaf för egen del.

Annons:
Gasoline
7/9/15, 6:32 PM
#49

#46 nja, inte så konstigt, vi åkte inte så mycket, efter utställningen åkte vi och käka, stannade vid badet en stund och sedan drog vi vidare till hälla. Men kan hålla med om att det var lite väl varmt för min del med, men jag är typisk svensk; lagom är bäst :-) #47 attans, aja, sådant som händer. Blir förmodligen ett år till :-)

[VSK]
7/9/15, 8:23 PM
#50

#49

Jag åkte till Hälla jag med men jag tror det var över 10.000 personer där så det var svårt att liksom hitta en liten Amazon bland allt folk och bilar 😃

Gasoline
7/11/15, 4:20 PM
#51

#50 haha, ja, det var ganska mycket folk där när vi kom dit tyckte jag, men tunnande ur snabbt. Men men :-)

Upp till toppen
Annons: