Bruksbilen

Sveriges rostigaste bil?

2015-08-27 10:02 #0 av: ElLobo

Är detta Sveriges rostigaste bil?

Pappa Mats var ute på en tur med sin fyrhjuling. Då hittade han en gammal ”Bubbla” från 1953 – i skogen.

Ett år senare är bilen lagad och syns på vägarna i Umeå.

Frågan: Är det Sveriges rostigaste bil?

Länk: aftonbladet.se   

Läsarnas egna bilder: Här är våra rostiga rishögar

25-årige Dennis Johansson från Umeå hittade en övergiven ”Bubbla” från 1953 i skogen.

Är det Sveriges rostigaste bil? Inte riktigt enligt Aftonbladets läsare som har bidragit med bilder på sina rishögar.

Länk: aftonbladet.se   

Anmäl
2015-08-29 07:15 #1 av: Gasoline

Jag tycker sådant är lite charmigt :-)

Men är jag knasig eller handlar båda citaten om samma bil med har två helt olika uppgifter om vem som hittade bilen och dessutom från "en och samma tidning"?

Anmäl
2015-08-29 09:46 #2 av: ElLobo

Ja, jag tyckte likadant. Men sådana är ju tidningarna ...

Anmäl
2015-08-29 09:49 #3 av: Gasoline

Haha, ja :-)

Anmäl
2015-08-31 22:16 #4 av: Zepp

Folk som har för mycket tid och pengar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-09-01 07:38 #5 av: Jimmy.L

Kul ändå att han ville fixa till den så den rullar.

Anmäl
2016-03-15 23:10 #6 av: Jaguar_

Det är inne att lacka bilar så det ser ut som de är totalt rostiga. Många har det på utställningsbilar sen 2 år tillbaka. Skrattar Denna personen/s bil tror jag att jag sett iaf på någon utställning.

Anmäl
2016-04-12 19:01 #7 av: Gasoline

Jag tycker att "vrak" stuket är ganska coolt. Såg någonstanns där dom folierde en hel bil med motivanpassat mönster (efter bilens former) och det vart riktigt snyggt, men det vart ju mer som "solbränd" då bilen var fin i plåten :-)

Anmäl
2016-04-12 20:04 #8 av: Zepp

Jaa..  jag vill oxå vara millionär.. sakna pekuniära bekymmer och endast ägna mig åt meningslösa men tidsfördrívande projekt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.