Annons:
Etikettbruksbilen
Läst 1668 ggr
ElLobo
2015-08-27 10:02

Sveriges rostigaste bil?

Är detta Sveriges rostigaste bil?

Pappa Mats var ute på en tur med sin fyrhjuling. Då hittade han en gammal ”Bubbla” från 1953 – i skogen.

Ett år senare är bilen lagad och syns på vägarna i Umeå.

Frågan: Är det Sveriges rostigaste bil?

Länk: aftonbladet.se   

Läsarnas egna bilder: Här är våra rostiga rishögar

25-årige Dennis Johansson från Umeå hittade en övergiven ”Bubbla” från 1953 i skogen.

Är det Sveriges rostigaste bil? Inte riktigt enligt Aftonbladets läsare som har bidragit med bilder på sina rishögar.

Länk: aftonbladet.se

Annons:
Gasoline
2015-08-29 07:15
#1

Jag tycker sådant är lite charmigt :-) Men är jag knasig eller handlar båda citaten om samma bil med har två helt olika uppgifter om vem som hittade bilen och dessutom från "en och samma tidning"?

ElLobo
2015-08-29 09:46
#2

Ja, jag tyckte likadant. Men sådana är ju tidningarna …

Gasoline
2015-08-29 09:49
Zepp
2015-08-31 22:16
#4

Folk som har för mycket tid och pengar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jimmy.L]
2015-09-01 07:38
#5

Kul ändå att han ville fixa till den så den rullar.

Jaguar_
2016-03-15 23:10
#6

Det är inne att lacka bilar så det ser ut som de är totalt rostiga. Många har det på utställningsbilar sen 2 år tillbaka. 😃 Denna personen/s bil tror jag att jag sett iaf på någon utställning.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Gasoline
2016-04-12 19:01
#7

Jag tycker att "vrak" stuket är ganska coolt. Såg någonstanns där dom folierde en hel bil med motivanpassat mönster (efter bilens former) och det vart riktigt snyggt, men det vart ju mer som "solbränd" då bilen var fin i plåten :-)

Zepp
2016-04-12 20:04
#8

Jaa..  jag vill oxå vara millionär.. sakna pekuniära bekymmer och endast ägna mig åt meningslösa men tidsfördrívande projekt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jaguar_
2016-04-13 12:08
#9

Ja, det är inte billigt. Min utställningsbil kostade runt 50 000kr att bygga och lacka. Men jag hade den under 3 år med så det blev inte så stora kostnader. Den största kostnaden på den var när jag lackade om den i midnight purple med en viss ändring. Det gick på 26 500kr.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: