Annons:
Etikettlagar-och-regler
Läst 1128 ggr
Gasoline
2015-12-02 18:20

Julstress upphov till falska bilstölder

Nu är ju artikeln från förra året men jag tror inte detta ändrats sen dess ;-) "Med en dryg vecka kvar till julafton är det många som stressar med maxpuls för att hinna med alla bestyr. Det leder till att en hel del bilägare glömmer bort var de parkerade sin bil och enligt försäkringsbolaget If är var femte stöldanmäld bil i december i själva verket bortglömd – inte stulen. Men det finns tips hur man kan minska stressen." http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20141215/julstress-upphov-till-falska-bilstolder-var-femte-bil-borttappad

Annons:
[Jimmy.L]
2015-12-02 18:24
#1

Inte förvånad.

Gasoline
2015-12-06 20:40
#2

Inte jag heller, men kan inte heller förstå hur man lyckad :-/

flisan708
2015-12-07 18:04
#3

är inte heller förvånad. Dagens stora köpmarknader/ områden och brist på parkering kan nog bidra till att det händer.

Gasoline
2015-12-07 18:42
#4

Satt och tänkte på det idag och ett scenario som jag sällan är med om men som stadsmänniskor ofta gör (för det är nog dom som glömmer bilen) är att parkera på massa olika parkeringar, då det är brist på sådana, och är man då säker på att man parkerade på tex järntorget men att man i själva verket parkerade på Drottninggatan så är det ju inte så konstigt att man "tappar" bort bilen, i all hast. Man har brottom ut i bilen och tänker inte på vart man parkerade.

Upp till toppen
Annons: