Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 2983 ggr
[T-Johan]
11/16/16, 5:04 PM

Tvätt av klädsel i bil

Hur tvättar man bort diverse fläckar på stolklädsern? Det är väl inte bara att slabba på med såpa o vatten när det finns värmeslinga och brytare i stolen. Kärran är en Ibiza 3 år gammal. Tacksam för tipps!

Annons:
tlover
11/16/16, 5:21 PM
#1

Det finns medel för att tvätta bilar tex skum. Det står hur man gör på förpackningen

l'm back

DesK
11/16/16, 5:28 PM
#2

En liten behändig ångtvätt plus något skum, brukar jag använda till våra bilar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[T-Johan]
11/17/16, 5:09 PM
#3

Ångmojj har jag ingen. Men väl två händer och ett skapligt pannben. Men kan man använda vatten o mjuk borste utan att förstöra stolsryggen och diverse brytare?

[T-Johan]
11/17/16, 5:09 PM
#4

Ångmojj har jag ingen. Men väl två händer och ett skapligt pannben. Men kan man använda vatten o mjuk borste utan att förstöra stolsvärmaren och diverse brytare?

[T-Johan]
11/17/16, 5:09 PM
#5
tlover
11/17/16, 5:27 PM
#6

Det medel vi har behövs det ingen "ångmojj" för

l'm back

Annons:
Zepp
1/29/17, 10:28 AM
#7

Äsh.. det är jättelätt, här kommer en instruktionsfilm på hur man gör!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vixxen
1/29/17, 6:42 PM
#8

#7 Ja, precis! 😂

Zepp
1/29/17, 6:59 PM
#9

Den här instruktionsfilmen är mer detaljerad och tar upp hur viktigt det är med just sätena!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vixxen
1/29/17, 7:04 PM
#10

Perfekt med detaljer! 😃

[Forest]
3/27/17, 10:17 AM
#11

http://www.vibilagare.se/reportage/rengor-bilen-proffsets-basta-tips

Vi köpte lite dyrare medel, finns även  medel som impregnera bilklädsel som jag varmt rek att man gör sen efter gjort bilen ren :)  Vi låna en bra våtdammsugare men läst att många kör med ångtvätta bilen. Något jag inte har testat, men kört med Vileda ångmoppen på mattorna och fått dom rena från kattspya mm 😉

Finns en uppsjö o läsa om du googlar tycker man får många olika bud överallt, många kör ju med tvättmedel och fläckborttagningsmedel som är till för kläder med gott resultat. Jag skulle bara testa på liten fläck sen se hur det blir, inte kört på större fläck för det kan vara så att det blir bara värre. Själv ska jag vårstäda bilen i helgen :) Lycka till med eran

Zepp
3/27/17, 8:58 PM
#12

Fundilerar på en sak, är det inte praktiskt och tidsbesparande om man lägger disken i bakluckan?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vixxen
3/28/17, 9:57 AM
#13

#12 😃

Annons:
[Forest]
3/28/17, 2:20 PM
#14

12 jo framförallt om man är på semester o campar superenkelt o snabbt med går det  ju oxå 😉

Upp till toppen
Annons: