Annons:
Etikettbilköp-tips-och-råd
Läst 1606 ggr
pernillaoscarsson
2017-03-17 20:20

Liten billig bil

Letar efter en liten bil som är billiga att äga. Ska främst ha den att köra fram o tillbaka till jobbet. Inga långa sträckor men tillräckligt långt för att inte kunna ta buss (Inga tider som passar) eller gå/cykla. Tänker ge max 35000 kr. Vill ha en bil som kommer hålla ett tag framöver, inget gammalt skrot där både det ena och det andra ska bytas på. Har kollat mest på Ford ka, Renault Clio och Toyota aygo. I anonserna låter det som bilar som kan passa mig, samtidigt vet jag att man får vad man betalar för. Kan ni ge mig lite bra tips på vad jag ska kolla efter? Vilken bil som är bäst, alltså inte bor på verkstaden. Hade nyligen en golf men den hade jag bara problem med. Sålde den för någon vecka sedan efter att den varit inne på verkstaden i ett halvår med sammanlagt 5 veckors permission.. vet att det är en bra bil egentligen me inget jag vill ha igen. Tack på förhand:)

Annons:
Fridaaaa
2017-03-17 20:28
#1

Skoda fabia rekommenderar jag, jättenöjd med min kombi men finns i liten bil med :)  Billig att köra,  ingen dyr skatt och så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jbgs]
2017-03-17 21:09
#2

Bättre å köpa en större typ v 70. Visst den drar mer å är dyrare i drift. Men mkt pålitlig. Annars rekommenderar jag ford mondeo. Dock rostar dem lätt. Men bra motorer som dricker lite.

Pia-69
2017-03-17 21:45
#3

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

[colors_]
2017-03-17 23:38
#4

Jag har en Peugeot 206 -05 som gått under 9000 mil. Det enda som är bytt på den, under tiden jag ägt den, är i stort sett bara ena handbromsvajern, lätt att byta och billigt. Har inte haft några andra problem att tala om under året jag ägt den, och mycket beror nog på det låga miltalet. Det är en relativt liten bil som är billig att äga och i drift. Köpte den begagnad för 30 000 kr, prutade några tusen då.

Cragan
2017-03-18 15:47
#5

nissan micra små o billiga i drift vet dock ej hur det är med driftsäkerheten i dom nyare, äldre brukar puttra på men med ålder blir det ju delar som behöver bytas.

Jalking
2017-03-22 10:52
#6

En Honda Jazz?

Jag har haft många Honda på raken (dock ingen Jazz) och de har skött sig utmärkt utan några större problem.

Jag skulle definitivt välja bort alla franska märken. Jag har noll förtroende för såna.

Annons:
[colors_]
2017-03-24 16:21
#7

#6: Som du ser i min tidigare kommentar är jag i alla fall nöjd med min Peugeot och har knappt haft det minsta problem med den. Jag undrar lite om du har haft dåliga erfarenheter av just franska bilmärken eller varför du väljer bort just dem…

pernillaoscarsson
2017-03-24 21:52
#8

Tack för tipsen. En micra har pojkvännen redan. Helt ok bil men gillar inte utseendet på dem. Efter mycket velande fick det bli en Ford ka 2010. Prutade ner den till 31000 från 38000. Får hoppas att den uppfyller mina krav nu bara. Orkar inte med fler bilköp den närmsta tiden 😜

Jalking
2017-03-25 09:51
#9

#7 Jag har haft kompisar med franska bilar så jag har blivit avskräckt. Dessutom… När såg du en gammal fransk bil senast?  En och annan gammal Padda och någon Citoen B11 ser man man, men då är det välvådrade och renoverade vetaranbilar, men en fransk bil i den ålder som jättemånga tyska, japanska, svenska, amerikanska bilar man ser som dagligt använda bruksbilar? Finns knappt. Fransk kvalitet överlever inte mer än några år och några tusen mil.

[colors_]
2017-03-25 16:27
#10

#9 okej, det får väl visa sig helt enkelt… :)

Cragan
2017-03-25 18:04
#11

#8 lycka till och hoppas bilen uppfyller din krav på den

Upp till toppen
Annons: