Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 1177 ggr
[Forest]
2017-03-27 10:32

Moped tips

Nu börjar man kolla lite på moped och det är en uppsjö på dessa. Vi har en dotter som fyller 15 i sommar och planen är att hon ska ta moppekort hos en bilskola.  Hon vill gärna ha en crossmoped men vi vet inte om det är riktigt vad vi tänkt att hon ska få. Dom är i regel dyrare och ofta körda av mer" busiga grabbar" som meckat med den för mycket. 🤫  Priset får gärna vara under 10 tkr. 

Har du bra tips på "märke" när det gäller moppe av nyare modeller (hon har röstat ner min gamla Yamaha dt ) så motar vi gärna tips :)

Annons:
Cragan
2017-04-05 11:25
#1

rieju dracen jag har kostade 2-3000kr o ja den va lite "mekad" med men nu mera orginalad igen eller nerstrypt som det igentligen är o det vart ungefär 3000kr extra men det var för att den behövde en ny cylinder kolv avgasstrypning och ena benet till framgaffeln.

ett par bitar till som behöver bytas nu men det är slitage delar (kedja o drev) o moppen är 19år gammal nu 🙂 men vill man ha alla kåpor o sådant så jaga rätt på en som har allt sådant helt o fint då plasten är dyr
så för sök hitta någon hon gillar utseendet på med lättare fel men hel plast om ni kan tänka er att fixa lite själva.

[Forest]
2017-04-07 10:50
#2

1 tack för tips. Vi kommer försöka hitta något hon gillar och vi kan inget om meka själva men har ett par bekanta som är bra på meka vid behov. Det som jag ser positivt är väl att ofta går dom att meka med, det brukar finnas en del beg, delar till dom. Det märket du sa har dottern spanat på och sett flera som hon gillar. 🙂

Cragan
2017-04-07 15:14
#3

#2 dom är ganska sköna att puttra runt på och om man vill så går dom att ta rakt ut i skogen (trevilgt vid fisketurer) men skaffa inte en -98 bara är det jag har o är ett mörker att hitta uppgifter om vissa delar inte ens den lokala reiju försäljaren kan hitta uppgifter om vilka drev jag skall ha tex 🤪 får fäll sätta mig o räkna någon dag

Upp till toppen
Annons: