Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3582 ggr
Gluskap
2010-09-05 22:20

Prisförslag?

Hallå! Har nu fått erbjudande att köpa svärmors bil, men hon vet inte vad hon vill ha för den och vi vet inte riktigt vad vi ska erbjuda oss att ge…

Volvo V70 GLT - 1997
Kombi
Flashgreenmetallic
15 500 mil
Full servad

Fullt fungerande AC
All eletronik fungerar så som centrallås, stolsvärme, fönsterhissar, speglarna och dess värmefunktion.
Kanon koppling och växellåda.

Kamremmen är bytt vid 12 000 mil,
spindellederna är bytta förra året.

Drivknutarna måste bytas
Halvtaskig lack, mestadels på stötfångarna
Liten liten rostfläck under vindrutetorkaren bak
Lite rost i höger bakdörr

Ska även köra ner med den till sambons kusin som ska kolla över den och se om där är något ytterligare som behöver göras vid.

Vad är rimligt att ge för bilen utifrån ovanstående?

Annons:
guraknugen
2010-09-06 18:19
#1

På Blocket hittade jag V70 1998 från lite knappt 40 papp och uppåt. Ta en titt och se om du hittar någon som kan jämföras med objektet ifråga. Fick inga träffar på V70 1997 med den körsträcka du angav.

En liten detalj bara, långt utanför ämnet: Vindrutetorkare har du fram, inte bak. Vindrutan är den ruta som möter vinden, därav namnet. Bak har du en bakruta och följaktligen också en bakrutetorkare. Och nej, bakrutan blir inte en vindruta om man backar…

Det är dock lätt att man säger fel. SVT sände för några år sedan ett motorprogram och i ett inslag där nämndes något om att veva ner vindrutan. Det vore en finess, det… ha ha ha…

Tungan uteSkrattandeCool

Gluskap
2010-09-06 19:55
#2

#1
Jag har kollat lite på blocket och bilpriser.nu osv. Men hade varit roligare med förslag härifrån utifrån det jag skrivit.

Blir det inte ens vindruta om jag backar fram?
Nä sorry, jag skyller på att klockan var mycket.

Upp till toppen
Annons: