Annons:
Etikettbilköp-tips-och-råd
Läst 7237 ggr
[Norrbysa]
2010-07-23 16:33

Köpa via internet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ber om ursäkt i förväg för korkade frågor men jag är total nybörjare när det gäller allt som är motordrivet. Skäms

Jag är en 27årig tjej som har vägrat körkort och cyklat överallt fram tills nu. Nu har jag fått ett jobb en bit utanför stan och tänkte skaffa körkort.

Men innan jag tagit körkortet det tänkte jag köpa en söt liten enkel scooter som är hyffsat billig i drift att åka fram och tillbaka till jobbet med.

Vad tror ni om den här?

-Baotian Retro 50cc-

Mina funderingar:

  1. Är den hållbar, av god kvalitet och passar någon som mig som absolut inte kan eller vill mecka?

  2. Är det smart att köpa den via internet och få den hemskickad eller ska jag gå till min lokala handlare och be dem beställa hem den istället?

  3. Det kostar någon tusenlapp att få den färdigmonterad. Är det något jag kan klara av själv?

  4. Bör jag köpa till ett rörelsedektetorlås eller räcker det med en godkänd kedja? (bor i en osäker stad)

  5. Hur tankar man en sån där och med vad? Hur mycket tror ni en sån där drar och vad blir det för kostnad per mil?

  6. Ska man hälla i olja oxå eller hur funkar underhållet?

  7. Jag vet att man behöver ett enklare körkort för att köra den och att en moppeförsäkring kan vara fördelaktigt att ha… men ska man betala någon vägskatt eller liknande på den oxå?

Tack på förhand för er hjälp! Kyss

Annons:
[Norrbysa]
2010-07-23 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Eller vad tror ni om den här?

Marcello Retro PRO Scooter Klass1

Jag vill gärna ha en scooter med ett retro intryck. Extra plus om den är pärlemo eller vit i färgen. :-)

Upp till toppen
Annons: