Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 3528 ggr
[jakke94]
1/12/10, 5:23 PM

röd glödlampor ? till mopeden?

hejsan, har en PGO Dr.Big (30 moped)
som jag hade tänkt byta till vita (också kallad för lexus-) lampor :P ..

dock har jag ett problem, om jag skruver av den röda baklampan som sitter på nu, så är det två glödlampor, men dem ger ett vitt/gult sken.. så om jag sätter på en vit baklampa där så blir ju mopeden olaglig, men eftersom det både finns bilar och mopeder som har vita baklampor så undrar jag om det finns röda glödlampor ? och isåfall vart köper man dem ? (gärna vid lund,malmö, landskrona, helsingborg-regionen eller om man kan göra det via internet.

http://www.kgi.se/product-1709-464.php (en sådan tänkte jag byta till)

Annons:
Leo
1/12/10, 6:22 PM
#1

Det finns röda lampor bla vet jag att Biltema säljer röda och gula diodlampor (dyrare men håller bättre sägs det)

Leo värd på Motorcykel i fokus 

[jakke94]
1/12/10, 6:37 PM
#2

okej tack!

guraknugen
1/14/10, 7:08 PM
#3

Eftersom många bilar använder sådana så skulle jag inte bli förvånad om du kan hitta dem på OKQ8, Statoil och så vidare. Man kan i alla fall hitta färgade blinkerslampor där (jag vet, de är inte röda, men jag har ju inte letat efter röda heller, då min bil inte använder sådana).

Mooose
1/15/10, 3:51 PM
#4

Hej

Kolla med stylingfirmor som säljer sådan bakljus, dom har färgade lampor med.

Mvh Anders

[jakke94]
1/15/10, 5:02 PM
#5

tack för alla svar! har dock fått lite problem :P de man kunde beställa passade inte min årsmodell

så nu har jag mailat dem som sålde mopeden och frågat om dem kan ta hem något, dock har dem inte svarat än :( .. mailade dem i tisdags

Upp till toppen
Annons: