Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 12266 ggr
hus-musen
2009-11-05 18:44

sachsonette sprängskiss

Hej!

Jag är på jakt efter sprängskisser på gamla sachsmotorer mm, och synnerligen på "sachsonette" automaten. Hittar inget på internet, nån som har något eller har tips?

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[kloakmunk]
2009-11-05 20:00
#1

jag letar också efter sprängskisser till sachs motorer så vad god hör av dej till mej om du får tag i något.. Skrattande

MattiasNowak
2009-11-05 20:39
#2

Ta en titt här.

Vet inte om det finns olika versioner av Saxonette motorn men där fanns en del dokument till någon typ av Saxonette. Vi hade en sån motor en gång i tiden på en hemmabyggd fyrhjuling. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

hus-musen
2009-11-05 22:23
#3

jag tror att det är motorn 502 som är den intressantaste=) men tack för länken!=)

Qui dormit, non peccat

 


[kloakmunk]
2009-11-06 00:54
#4

jo de jag sökte var en vanlig sachs 50/2 av okänt märke som jag ska ta reda på i morgon tror jag…

#0 är det okej om jag lånar tråden lite och hör med folk också? defenitivt skriver jag om jag hittar någon bra sida eller liknande också.. :)

MattiasNowak
2009-11-06 11:10
#5

Här finns sprängskisser till någon 50/2-motor. Vet dock inte om det är automat eller manuell motor det är till.

Det var så länge sen jag körde moped och även väldigt länge sen jag pillade med sachs och saxonette. Tungan ute Man har inte kolla på alla benämningar längre. Men det är ju väldigt logiskt vad 50/2 betyder. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

hus-musen
2009-11-06 15:51
#6

#4 Ja självklart kan du göra det, ju mer information desto bättreGlad

#5 Ah strålande=) Vart hittar du all bra information nånstans? Jag hamnar bara på tyska sidor där jag knappt fattar hälften av vad det stårTungan ute

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
MattiasNowak
2009-11-06 17:50
#7

Det gäller bara att veta vad man ska söka på och testa typ 50 olika sätt så hittar man till slut vad man söker. Nästan allt finns på internet. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

[kloakmunk]
2009-11-07 18:35
#8

#5 nu har jag inte tittat länken en men ska göra det efter jag svarat Skrattande men det låter som att det e den jag e ute efter. min motor kallas det eftersom det e en 2 växlad. de som är 3 växlade kallades 50/3 men vet inte säkert. tack ifall det e rätt och tack endå! :D

#6 samma här. hamnar mest tyska sidor som jag kanske förstår 2 ord på. Skrattande men nu fick jag reda på att det fanns en bok till min moped som jag ska få om några veckor och om det står om fler motorer kan jag ju säga till Flört..

Upp till toppen
Annons: