Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2846 ggr
[SarahOhrn]
10/9/09, 1:55 AM

Peugot eller Volvo?

Vi är och kikar på begagnade bilar, då vi behöver en kombi! Vill egentligen inte göra oss av med våran mitsubishi galant men det är en sedan och det funkar inte riktigt nu när hunden börjar bli stor osv.

Dock är det dåligt med bilar över huvud taget nu, begagnat. Dock har vi kikat på två stycken på en bilaffär här i stan som vi ska provköra imorgon!

Den första är en Peugeot 307 SW 2.0. 2003. 9500 mil. 78 000 kr. Har dock sett en hel del negativt om den, den är ju dock sjukt snygg och rymlig, ser rätt bekväm ut! Erfarenheter?

Den andra är en Volvo V70 N 2,4 Jubileumsbil 140 Hk. 2002. 9100 mil. 108 000 kr. Har inte så mycket att säga, större i bakluckan och ja, snygg.

Nu är det min sambo som ska ha den främst och jag är inte bilkunnig för fem öre! Men tänkte bara höra lite med kunnigt folk, vad ni skulle rekommendera och vad som är mest värt. Egentligen är vår maxgräns 70 000 men om volvon ändå är mer värd att köpa för 108 000 kr när vi ska ha bilen ett bra tag framöver! Åsikter tack! =)

Det är inte säkert det blir nån av dessa, ska provköra imorgon sen fundera men det är dom vi hittat nu som är av intresse… Hade en Ford focus ST också som vi provade igår men gillade inte den alls!!!

Annons:
hus-musen
10/18/09, 12:20 AM
#1

jag hade köpt volvon, peugeot är inget jag kör. Men förutom det så är volvon rymligare.

Qui dormit, non peccat

 


[SarahOhrn]
10/18/09, 12:23 AM
#2

#1 I det här fallet va dock peugoten rymligare. Men det blev ingen av dem, vi väntar lite! =)

[kloakmunk]
10/18/09, 11:13 PM
#3

jag skulle köpt en volvo iallafall. Skrattande

volvo älskare är vad man är, dels för att jag tycker de är roligare att meka med. Glad

lycka till nu!

[SarahOhrn]
10/19/09, 1:47 AM
#4

Min sambo gillar dock inte volvo, han är insnöad på mitsubishi o audi ;)

Loveferrets
10/19/09, 2:37 AM
#5

Jag förstår din sambo, jag hade valt Peugeot men nu blir de ju ingen av dom du nämnde ovan så hoppas ni finner nått annat som passar, avgudar själv mitsubishi Lanser oxå , tycker det är en perfekt bil. Japnaska bilar är grejer de hehe.

[SarahOhrn]
10/19/09, 11:31 AM
#6

#5 Jo det är den sambon vill ha. Han har en mitsubishi galant elegance nu som han älskar o sen vill han ha lancer men jag tkr dom ser fula ut :S Haha! Men kanske blir det det..

Annons:
[kloakmunk]
10/20/09, 12:39 AM
#7

vad tycker du om då?

om du också tycker om mitsubishiså kanske ni ska rikta in er på en sådan?

hoppas allt går bra med bil köpetSkrattande

skriv gärna vilken bil ni köper senGlad

Loveferrets
10/20/09, 1:53 AM
#8

#6, Tja dom nya Lancer e ju fula, de håller jag med om men inte dom äldre, dock är dom svåra att få tag på då dom ej görs längre så det finns bara äldre av dom kvar haha, tyvärr. Jag har själv tankar på att köpa en Lancer igen men jag gillar ju inte den nya sorten så kanske blir de en peugeot för dom ser åtminstone lite bättre ut hihi. Jäkla dilemma de här …

[SarahOhrn]
10/20/09, 3:19 PM
#9

#7 Jag har inget körkort än.. Men den verkar ju okej att köra och den är jäkligt skön att åka i. Men då elegancepaketet med skinnsäten o sånt, vet inte hur dom är utan elegance ;p Det är ju liiite skillnad.. O Lancer finns väl inte i elegance..

#8 Hehe okej, då är jag inte ensam om o tycka det! Sambon tycker inte den är ful… :p Men vi fick lite ångest över peugot då så många verkar hah aft problem med det :S

Loveferrets
10/20/09, 6:45 PM
#10

#9, ja  det här med rykten haha,vad gör man, det är svårt för även om man köper en splitterny volvo så kan det ändå vara ett måndagsexemplar. Oavsett rykten så tänker jag ändå investera i en peugot nästa bilköp och då helst 207:an hahaha, idag har jag en hyundai men den är jag inte nöjd med. Saknar rumpvärme o elhiss t.e.x. hahaha

Upp till toppen
Annons: