Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 10005 ggr
MattiasNowak
8/13/09, 11:10 AM

Vilken är din drömbil?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder, vilken är din drömbil?

Kom gärna med en liten förklaring till varför och kanske en liten bil på bilen.

Det finns otroligt många bilar som jag vill ha men den som lockar mest just nu är Audi R8.

Anledningar till det finns det mängder av.

* Den grymt snygga designen.

* Motorns vrålande ljud.

* Den almänna utstrålningen.

Det är ju inget negativt att den har fyrhjulsdrift heller. Sen är reklamen helt sjukt bra när dom glider genom Ferrari-byn.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
leo-
8/13/09, 1:20 PM
#1

Den finns inte

Vet för mycket om fordon för att tycka kompromisser är bra

Den enda bil som har det mesta utom utseendet är Kitt i serien Knight rider

Men som sagt den finns inte

Vad skulle jag köpa om jag vann på lotto

Aston Martin V8 Vantage den gamla modellen

och något jänkejärn

MattiasNowak
8/13/09, 2:55 PM
#2

Jo, den gamla Vantage V8 är inte fel.

Vad gäller jänkebilar så skulle jag nog kunna tänka mig en Camaro -68 med lagom trimning i. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

mattssonnr1
8/14/09, 6:00 AM
#3

finns för många

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

MattiasNowak
8/14/09, 9:55 AM
#4

Det är helt sant att det finns för många. Jag satt länge innan jag bestämde mig för att det var Audi R8.

Skälet till att jag valde den är att den fortfarande inte är särskilt här, inte som alla andra "sportbilar". Men ska det vara en riktig drömbil så ska den vara helt unik och den enda i sitt slag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Angelclaw
8/16/09, 1:51 AM
#5

Oh det är svårt, finns som sagt en uppsjö. En 50:a Mercury, taksänkt och låg skulle vara nåt, en svart en Glad Fast det varierar lite efter humör också. Som sagt, finns många fina. Mitt hjärta klappar mest för gamla jänkare.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

jessi_twini
8/16/09, 7:16 PM
#6

Jag äälskar feta bilar Tungan ute Drömbilen är en blå Hummer H2 Skrattande

H1:or är ju riktigt fina men dom ser lite kantiga ut tycker jag. Och har hört att man inte kan köpa såna längre? Flört

Bild

Annons:
Angelclaw
8/16/09, 11:15 PM
#7

#6 Beggat kan man alltid köpa!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

leo-
8/16/09, 11:21 PM
#8

är inte riktig säker, men det är väl en Cheva Tahoe tror jag att det var i grunden om jag kommer ihåg rätt. alltså H2:an

stod 2st h1 hos en handlare i Malmö för ett tag sedan en röd och en svart nya

MattiasNowak
8/16/09, 11:34 PM
#9

#8 Helt rätt angående H2, den är byggd på en Chevrolet Tahoe. Känns inte jättebetryggande om man jämför med H1an.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

[kloakmunk]
8/19/09, 2:04 AM
#10

en t-ford eller en mustang -64Skrattande förklarar mer i morgon nu ska jag sova Glad

CarCar
8/24/09, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ojoj, min drömbil har i snart ett år varit och kommer nog vara ett tag till en Lamborghini Gallardo 560-4 Spyder i den otroligt läckra färgen Verde Ithaca. Det finns få saker som överträffar körupplevelsen i en sådan, och motorljudet är underbart.

Bifogar en bild på en äldre Gallardo Spyder bara för att färgen är precis den jag vill ha, superläcker!

Linnea
8/28/09, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

sen flera år är min drömbil en jaguar xkr. kalla det gubbigt om ni vill, det får stå för er.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

ryttarn
8/29/09, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Finns två optimala drömbilar för min del, Jaguar E-Type cab och Citroën SM.

På bilden en Citroën SN 1974

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
CarCar
8/31/09, 11:54 PM
#14

#12 En Jaguar XKR är inte alls gubbigt, även om många tror det. En bil med snygga linjer och bra köregenskaper, jag gillar den också!

hus-musen
9/8/09, 9:09 PM
#15

Jag vill nog ha en dodge ram 1500 eller en srt10! Gillar stora bilar.

#14 Äh då bryter jag trenden, den är gubbig!Glad Fast enligt min sambo så har jag ingen smak för jag anser att porsche ser ut som magsjuka paddor oxå.. Tur att alla tycker olika, annars skulle det vara bra tråkigt!

Qui dormit, non peccat

 


ryttarn
9/8/09, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Finns en till favoritbil av ett lite annat slag nämligen Land Rover 109, då helst en serie I eller möjligtvis serie II

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Linnea
9/9/09, 11:02 AM
#17

#15 kan hålla med dig om porsche..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

jessi_twini
9/12/09, 9:45 PM
#18

#15 Åh, Dom är skit fina! Skrattande

Fridaybrew
2/8/10, 8:01 AM
#19

Chevrolet Equinox 2010 vill ha den funderar på att försöka få hem den hit men med alla jäkla tillägg så är det inte värt det längre.

Den ser bra ut och har justerbara baksäten. Den drar minst av mellanklasssuvarna, den har Onstar (dock lär det inte funka i sverige men det vet jag inte ngt om )

Sen när jag ändå tycker till:

WHATS UP med svenska p-platser??? Går ju inte att parkera och öppna utan att repa varandras lack. Det är så ironiskt. Vi är bland de mest glesbofolkade landet och har ändå ingen plats för några extra 20 cm på vardera sida av bilen ytterligare.

Saknar p-platserna i usa de är underbara!

/Fridaybrew

Rockabillyforever
3/9/10, 9:13 PM
#20

Jag skriver 3 stycken. Plymouth Fury 1958, Mercury 51a eller en Opel Kapitän 62a. Fina bilar det=).. Om ni aldrig har sett en Plymouth Fury 1958 så skaffa filmen Christine;).. Men en Plymouth Belvedere är samma bil, bara listerna som är lite olika om jag inte har helt fel=)..

Annons:
Mona22
3/10/10, 9:52 AM
#21

Min önskebil är en Corvette Stingray- 68 eller 69. det finns ingen annan bil med så läckra former.

Ronnie
3/10/10, 6:54 PM
#22

Hmmm…

Råttan är trevlig men.

RS6 is the shit

[jakke94]
3/15/10, 8:09 PM
#23

BMW X6
BMW z4

Lamborghini -vilken som =) alla är fina

förhoppningsvis ska vi snart köpa en z4 eller en bmw cab, 3 serien

mattssonnr1
3/23/10, 9:11 PM
#24

just nu vill jag bara ha en dieselbil =)

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

guraknugen
3/27/10, 11:05 AM
#25

Nästa generations Citroën C6 om det kommer någon sådan.

När det gäller grabbiga fjantbilar så skulle det väl i så fall vara någon av modellerna från Koenigsegg.

När det gäller stora idiotbilar från dårlandet USA så går samtliga bort per definition.

Davey
4/9/10, 5:26 PM
#26

Oj oj det är svårt att välja för det finns så många bilar ute i världen. Men jag skulle nog välja en muskelbil. En 70a Chevelle SS eller en       70a Plymouth hemi cuda. Det är två riktigt fina bilar. Jag tycker om deras karossformer och framför allt dom fina V8 motorerna som ligger under huven.

Jalking
8/2/10, 12:51 PM
#27

Hemi även här, en 69 Charger. Möjligen en -71:a, även om det är en helt annan bil. (68 och 70 har så jä*la ful front). Originalskick givetvis, inget väss, inga äckliga plastspoilers, bredfälgar mm bjäfs. Tyvärr kommer det att stanna vid att vara en dröm, en originalhemi i bra skick är nog minst miljonen idag.

Annars ligger en sen 40-tals eller tidig 50-tals Buick med rak-8 bra till. Då är det nog mycket rimligare pengar.

Annons:
Gasoline
2/11/14, 8:11 PM
#28

Älskar alla sorters äldre bilar med kurviga former och ett gött brummande är alltid önskvärt 🙂

Men är lite svag för äldre typer av Charger eller Challenger 😍

Men 50-tal (och vissa 60-tal) och nedåt är nästan alltid fina ❤️

Ford -57
2/11/14, 11:53 PM
#29

#28 känn dej inte förföljd bara.😃

Jag säjer -58 Edsel och -58 Mercury, stilrenare bilar finns just inte, men d e ju va ja tycker, dessutom tycker ja att Ford gjort bilarna me rätta raggarstuket, -57 Cheva får åxå räknas dit.

Gasoline
2/12/14, 5:32 AM
Ford -57
2/12/14, 4:32 PM
#31

#30 Tja ordvalet blev väl lite konstigt, ja nämner inte Pontiac så ja tänkte….. vete F-n hur ja tänkte😃

Glöm d👍

Gasoline
7/22/15, 11:49 AM
#32

Puttar upp en favorit i repris :-)

flisan708
7/22/15, 11:30 PM
#33

Jag drömmer inte om någon gammal bil men de är vackra att titta på. Min drömbil har jag nu faktiskt , jag älskar min lilla Toyota yaris trend . Den så fin och är cool i sin inredning . När jag provkörde den kändes det så rätt. Visste inte innan provkörningen att Toyota var en drömbil men jag visste vilka egenskaper/ storlek ect jag ville på en bil. Gick nog mest på känslan . Alla har vi olika bildrömmar!!

Gasoline
7/22/15, 11:45 PM
#34

#33 absolut, kul att du hittat en bil som känns helt rätt för dig :-) De flesta drömbilar jag har är tyvärr av modell äldre, men har hittat två moderna som jag älskar. Nya Passaten är så himla fin och älskar allt med den, jag trivs i de nyare wv. Men jag har även fått upp ögonen för Nya skoda superb, mycket fin och praktisk bil, precis som Passaten :-)

Annons:
flisan708
7/23/15, 12:01 AM
#35

#34 En kollega till mig har en Passat som hon älskar, bilen innan var också en Passat. Kör Golf i jobbet och det är verkligen en härlig bil att köra. Skodan har jag inte riktigt koll på mer än att jag vet hur de ser ut. Har du provkört dem? Är det samma typ av modell/ storlek ? Innan jag testade toyotan var jag inne på Nissan men efter provkörningen ångrade jag mig. Hade innan kört/ haft Volvo fast mycket äldre bilar. Eftersom jag inte kan något om bilar handlar det för mig om känsla / storlek / bränsleförbrukning.

erspers
7/23/15, 8:54 AM
#36

En Cheva -55a har jag alltid velat ha..en tvådörrars hardtop..det skulle vara nåt det 🙂

Gasoline
7/31/15, 8:39 PM
#37

#35 Precis, därav är det viktigt att provköra innan köp. Även om man tror att det är den rätta bilen så kan det kännas helt fel när man väl kör den. 

Har inte kört varken nya Passaten eller nya Superben men har kört tidigare årsmodeller av just dessa bilar och har varit väldigt nöjd. Har däremot kikat på dom båda när de stått i bilhallen, fina att kika på =) 

#36 Ja, dom är ju granna =)

träskallen
8/13/15, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Volvo Amazon, grymt snygga. 😉

Gasoline
8/14/15, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

#38 Amazon är fina bilar det :-) såg en lite udda idag.

sophiemadeleine
8/19/15, 9:54 PM
#40

jag vill ha en Dodge challenger SRT hellcat 😍 fast en challenger från -12 och framåt duger också 😁💜

Medarbetare på Chihuahua

Gasoline
8/20/15, 9:00 PM
#41

#40 inte min drömbil, vill ha de äldre modellerna, men ja tycker dom nyare är ganska grymma :-)

Annons:
sophiemadeleine
8/20/15, 10:48 PM
#42

#41 De äldre är mopar:na är absolut superfina och går ju inte att jämföra med de nya :D de är ju på två så olika vis! :) Men personligen skulle en ny passa mig bäst, och är därför min drömbil :)! 💜

Medarbetare på Chihuahua

Cragan
8/21/15, 4:09 AM
#43

en marauder vill jag ha dock lite halvsvår att importera då standard utrustningen includerar 2st automat vapen 🤫
o det faktum att en sprängladdning som får en H2 a att försvinna bara ger maraudern punktering skadar ju inte heller om man skulle råka köra en mina eller nått 🤪

http://i68.photobucket.com/albums/i36/mudflap69/marauder_zpsc41a50da.jpg

Gasoline
8/23/15, 11:22 AM
#44

#42 det är så det ska vara :-) #43 det var ett rejält fordon :-)

Carmarino
8/24/17, 5:34 PM
#45

Nu kan du köpa en Lamborghini Alpha One för ca 20.000 kronor. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: