Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 9236 ggr
Hermelina
7/23/09, 3:33 PM

Inkörning av moppe

Hej!

Jag har precis fått en eu-moppe som är helt ny.

 I manualen står det att man ska först köra max 25 km/h dom första 200 km, sedan 35 km/h dom första 500 km och tillsist efter att man har kört 1000 km, först då får man köra i 45 km/h!

Det är ju hur långt som helst! Kommer att ta år innan jag får köra lite snabbare, och då är det ju i princip dags att skrota den!

Så, är det 100% nödvändigt att följa detta?

Mvh Celine

Annons:
hockne
7/23/09, 9:23 PM
#1

När jag körde in min moppe så körde jag som fan med den och den höl grymt bra, polaren som hade en lika dan körde in den som det står i manualen. Hans va inne på verkstad hela tiden.

Men det här är ju ett par år sedan.

Men jag brukar aldrig köra in något,

jag kör som jag brukar som en tjuv.

;)

Vad är det för moppe?

Hermelina
7/23/09, 11:17 PM
#2

Haha okej ;D Det är en Baotian retro.

Känns ju lite träligt att sitta och köra den i 25 km/h i typ ett halv år ;P

leo-
7/24/09, 12:48 PM
#3

palla upp den och fäst gasen med ett stripes och låt den stå och gå Glad

hockne
7/25/09, 3:19 AM
#4

#3 haha smart…

Hermelina
7/25/09, 3:44 PM
#5

haha finurligt ;D

Nån annan med erfarenheter kring oinkörda moppar? :)

[kloakmunk]
11/7/09, 7:09 PM
#6

#3 det funkar faktiskt. en polare ställde upp sin moped bakdel på en stubbe och lät han gå i ett par timmar! :D men vet dock inte om det e så bra men hans moped gick bra efter det..

hur långt har du kört nu?

Annons:
hus-musen
11/8/09, 3:05 AM
#7

hmm så du ska köra så långt? du hinner ju fylla 18 o skaffa bil innan du tråkat runt de milen..

Qui dormit, non peccat

 


Hermelina
11/8/09, 11:38 AM
#8

#7 Ja precis.. -_- Och dessutom kör jag ingenting på vintern, bara på sommaren…  Men..höhö jag har typ redan fuskat lite (A)…

91Marran
12/28/09, 2:08 AM
#9

när du kört 10 mil har du redan tröttnat… lycka till :-)

Mvh
Mig

guraknugen
1/1/10, 12:06 PM
#10

Att palla upp den och tomköra den verkar ju rätt så korkat och totalt meningslöst. Den går ju då utan någon som helst belastning och dessutom slösas det med bränsle, plus att det inte lär räcka med några timmar om det ska motsvara 200 km. Dels eftersom belastningen är så låg, dels för att det trots allt tar 8 timmar att köra 200 km i 25 km/h i snitt, och då blir det ju med belastning, som sagt.

Men varför ska det ta ett år att köra bara 1000 km? Det förstår jag inte riktigt. Det motsvara ju bara Göteborg-Stockholm tur och retur och lite till. Tar väl bara några dagar om man kör ofta. Kanske några veckor i värsta fall.

Men det är inte min moppe och det lär bara vara du som bryr dig om hur du gör, så gör som du vill.

Hermelina
1/1/10, 1:14 PM
#11

#10 Haha, tur och retur till gbg.. Och lite till! Nä det är ju inte speciellt mycket Tungan ute Bor på en liten ö där sträckorna inte är så fasligt långa, och jag kör bara på sommaren ^^

Upp till toppen
Annons: