Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2516 ggr
AnimaCupido
6/15/09, 4:05 PM

Konstig bil?

Hej jag måste bara fråga, är det någon som har varit med om att de elektriska rutorna på en bil kan gå ner av sig själv trots att bilen är avstängd och låst?

Annons:
hus-musen
6/15/09, 9:56 PM
#1

de kallas för elfel=)

Qui dormit, non peccat

 


AnimaCupido
6/18/09, 1:22 AM
#2

Någon mer som vatt med om detta då? Måste ju vara rätt ovanligt?

Gullan402
6/18/09, 1:39 AM
#3

Mmm, det har hänt ett flertal ggr. Visst är det ett elfel, och elfel är inte speciellt roliga för plånboken. Jag hade haft objudnen hyresgäst som smakat lite väl mycket på elkablarna i bilen. Möss/råttor kan snabbt ställa till mycket oreda.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

AnimaCupido
6/18/09, 1:53 AM
#4

ah där ser man! Då vet jag det ^^

hus-musen
6/18/09, 5:30 PM
#5

elfel är inte särskilt ovanligt, men superirriterande och dyrt som gullan402 skriver.

Du kan ju kolla om nånting ligger och tjuvjordar, annars måste du nästan lämna in bilen för felsökning. kan vara väldigt lurigt att hitta felet och i synnerhet om de bara händer ibland.

Qui dormit, non peccat

 


AnimaCupido
6/18/09, 7:35 PM
#6

Okej, bra att veta.. har bara hänt en gång så jag hoppas det var första och sista gången :)

Annons:
leo-
6/18/09, 7:37 PM
#7

Ta fram instruktionsboken och leta reda på vilken säkring det är och ta bort denna så länge iallafall tills du kommer till nån som kan kolla igenom bilen

hus-musen
6/18/09, 8:00 PM
#8

kolla bara så att inte säkringen tar bort något annat oxå.

Qui dormit, non peccat

 


ivanhoe81
6/18/09, 8:38 PM
#9

instruktionsbok, vad är det??

jag kopplade in elhissar i min bil själv (visst det är en gamal volvo 740 från 1990, så det var ju simpelt)

men jag har varit med om bilar där takluckan har öppnat sig under färd utan att någon har varit och tryckt på knappen (olyckligtvis så regnade det varenda gång den öppnade sig)

kolla jordpunkter troligen så ligger felet där för det har det gjort på mina bilar

Gasoline
6/21/09, 5:06 PM
#10

Har inte haft just detta problem, men cabben på våran firebird går upp och ner lite som den vill, så tills vidare får den stå..

Upp till toppen
Annons: