Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3546 ggr
leo-
5/13/09, 9:48 AM

nygammal volvo

http://motor.msn.se/nyheter/2009/05/05/volvo-p1800-i-modern-tappn/?picture=1#page-content

En av dom snyggaste retrobilarna hittils. Finns inte än men under uppbyggnad

Liknar en äldre Ferrarin och snett bakifrån är den rent ut sagt s***snygg se bild 3 . bara hoppas att den inte hamnar för långt från bilderna när den är klar

Annons:
ivanhoe81
5/13/09, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Härligt äntligen en ny volvo som man ser skillnad på (gammal ska det väl vara som du skrev)

en härlig hottad p1800 undrar om den fortfarande är byggd på amazonens grund (bottenplatta)

med lite modern teknik V8 från Volvo XC90 med turboaggregat. Mellan 550 och 600 hästkrafter är slutmålet. Den kopplas till en sexväxlad manuell låda.

härligt härligt, nu dregglas det rejält här

bild 3 lägges upp här**
obs** jag tog bilden från MSN bil och motor så den tillhör dem

leo-
5/13/09, 1:43 PM
#2

det jag undrar är om det kommer att bli bara en eller det blir fler

ivanhoe81
5/13/09, 1:49 PM
#3

som jag får fram av texten så är det en ensam bilbyggare som kommer bygga, så det blir nog bara en enda tyvärr, men man får väl hoppas att det blir fler för det blir isåfall den enda moderna bilen som jag tycker om

precis som de som byggen om tex en amazon för att tex ställa ut på Vallåkraträffen

ivanhoe81
5/13/09, 1:50 PM
#4

visst ja glömde skriva att om sajtvärden eller någon av medhjälparna tycker att jag snodde bilden olagligt så kan de ta bort den från mitt tidigare inlägg

Gasoline
5/13/09, 6:37 PM
#5

Tyckte personligen inte att den var snygg.

ivanhoe81
5/13/09, 9:17 PM
#6

#5 tur att smaken är som baken, delad

hehehe älskar allt som gör att bilar liknar de äldre sorterna, bara man kommer ifrån det man ser på vägarna nu tup en röd bil men känner inte igen märket

låg och hörde på en polisradio för ett bra tag sedan, inte ens poliserna ser skillnad på bilarna om emblemen är borta
"vi förföljer en röd sak….med registreringsnummer…….."

älskar sportbilen som volvo byggde förr i tiden nämligen Volvo P1800 som ligger i grunden till den här bilen

men som sagt smaken är som baken………

Annons:
Gasoline
5/13/09, 9:20 PM
#7

#6 Ja, deffenetivt. Älskar gamla bilar, är ju "raggare" så, men ej sportbilar (dock är muskelbilar snyggt), typ ferrari osv. Annars så gillar jag i princip alla äldre bilar.

ivanhoe81
5/13/09, 9:29 PM
#8

#7 oki

jo det kan jag nog hålla med om att ferrari är fina, men min absoluta favoritbil är en cadillack eldorado -59 cab (vete f*n hur man stavar längre, hehehe)

har en bild på hur jag skulle vilja att en sådan ser ut i lacken vit med flames i lila pearl

är en typ av raggare själv, fast jag är mer en av de "äkta raggarna" de som bryr sig om bilen och hur den ser ut och gärna är ute och glider (men nu har jag ingen vettig bil för det, bara en halvrisig volvo 740), inte den sortens raggare som super, skriker, åker runt i stora vrak och hoppar på sin egna bil så den ska bli så skrynklig som möjligt

Gasoline
5/13/09, 9:44 PM
#9

#8 Det jag menade va att jag inte gillar ferrari typen, och tycker att denna bil (på bilden ovan) liknar alldelles för mycket det stuket.

Jadu, vad man anser vara en riktig raggare tolkar alla olika. Jag brukar säga "Jag är ingen raggare, jag är mig själv" ;)

ivanhoe81
5/13/09, 9:50 PM
#10

oki sorry missförstog lite där

lika bra att säga så om man vill :)

leo-
5/13/09, 9:57 PM
#11

Håller med om dom nyare såkallade supersportbilarna att dom inte har mycket att komma med när det gäller utseendet

Den enda moderna jag skulle kunna tänka mig är Aston Martin.

Men tittar man på dom gamla 60 talsmodellerna så är vissa väldigt fina Ferrari 250 california t ex och gamla Lamborginis typ Miuran. Det kan oxå ha med att göra att på den tiden var dom helt kompromisslösa. skinn hade dom för att det var ett bra material

Gillar även ännu äldre racers typ Bentley kompressor och är väldigt imponerad av förarna.Det är vad jag kallar räcerförare

Nu till Volvon det är en väldigt lyckad försiktig lek med linjerna som dom har fått ihop och det är inte ofta man ser att det nya inte förstör utan förbättrar det gamla utseendet.

Den nya challengern gillar jag inte alls ,den har dubbelhaka. varken beetle eller den nya minin är speciellt lyckad

men det är vad jag tycker

ivanhoe81
5/13/09, 10:03 PM
#12

jo kan hålla med dig, om de följer den planen så lyfter de bara upp det gamla stuket lite

det enda som inte kommer stämma det är om man lyfter på huven, med tanke på att de inte tänker följa originalets b18/b20 utan använda en nyare v8 så lär den dra till sig lite blickar

synd blir väl att de lär använda nyare stolar som inte är lika bekväma som perfekt nersittna gamla stolar som i typ original P1800, amazon etc liknande gamla bilar
de nyare är för hårda och obekväma

jaja jag säger en sak inom bilar gammalt är bäst, då vet man vad man får inte en oprovad bil som ser så opersonlig ut

hus-musen
5/14/09, 12:48 PM
#13

Kan inte påstå att jag gillar utseendet eller färgen..Antingen ska de vara orginal eller så kan man lika gärna köpa en ny bil.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
ivanhoe81
5/14/09, 5:08 PM
#14

utseendet är ju stort sett likt den originala men smaken är som baken, jag älskar ombyggda personliga bilar
håller på att sparar pengar till att bygga om en amazon, har redan en v8 motor på G en rover 3,5L aluminium V8 för 1500kr (en kompis skulle sälja den då han inte behövde ha den till sin banracer som han håller på att bygga)

men för värdets skull så ska det vara original, men för det riktiga nöjets skull så ska det vara ombyggt enligt min smak

och jag hatar nya bilar, motorn är ju borttagen, finns ju bara en massa plast under motorhuven, sedan så är de så tysta så man kan somna bakom ratten, jag älskar äldre bilar som det hörs när motorn är igång då jag brukar ställa in hastigheten efter motorvarvet (har lärt mig hur mycket min bil låter ochvarvar vid en viss hastighet)

men ni får ha eran smak bara jag får ha min Glad

hockne
5/15/09, 9:29 AM
#15

Snygg som fan ^^

hus-musen
5/15/09, 12:29 PM
#16

#14 visst är ganla bilar trevliga, du behöver inte tänka när du kör dem för du hör vilken växel du har i, vilket varv och vilken hastighet du kör i=) Mycket lättsamt! Men det hörs ibland i nya bilar oxå, man måste bara lyssna lite noggrannare=)

Nått som jag tycker är jobbigt är när folk har för mycket ljud/musik i sina bilar, de går ju inte att köra då för man känner inte av bilen..

Qui dormit, non peccat

 


ivanhoe81
5/15/09, 6:12 PM
#17

#16 håller med dig, ska man ha musik så ska det vara lagomt inte så det hörs 5 mil bort

jag har inte hört ett ljud från någon nyare bil, men så är ju jag hörselskadad med, så det kan ju bero på den biten med ;)

körde en saab 95 en gång (mina fd svärföräldrars bil) när jag trodde jag låg i 70 och kollade ner på hastighetsmätaren så var det det dubbla 140 hehehe, vad då hej då körkort om man blivit stoppad

visst man ska inte enbart ha en massa skrammel och motorljud i bilen utan det ska vara lagomt så man hör vad man kör

hus-musen
5/15/09, 8:02 PM
#18

#17 Haha ja de är lätt att bli lurad när man byter bil=) Även om de är samma modell och årgång så kan de ju låta olika! kan bli lite spännade=)

Qui dormit, non peccat

 


Angelclaw
5/15/09, 8:57 PM
#19

Kan väl säga att personligen så tycker jag inte om just sådant här,  jag föredrar de gamla bilarna, mer äkta så. Inte en ny bil som försöker se ut som en gammal!

:) Men det är min helt egna personliga åsikt :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: