Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 4402 ggr
Gluskap
5/24/09, 8:54 PM

Fota bilar, tips?

Hej!

Jag undrar om någon här har några tips på bra vinklar, både interiört och exteriört, som får fram vår Buick Skylark -53 bästa sidor? Hur bör tex framhjulen stå?

Ska skicka in bidrag till Sveriges finaste bil =)

Annons:
[kobbeuffe]
5/25/09, 8:35 PM
#1

Framhjulen skulle jag ta bild på åt bägge håll. Är det snygga hjul vill man visa det och ingen gammal spiralfjäder. Där får du nog testa dig fram. Exteriört i övrigt så lite snett uppifrån framifrån funkar ofta bättre än en bild helt från sidan. Från sidan kan du försöka komma i markläge med kameran för att få ett mera dominerande intryck. Intetiört är aldrig lätt. Har du ett vidvinkel objektiv eller lins så kan du ta bilder från från ena hörnet bak mot innstrumentpanelen. försök få med så mycket av dörren att du ser handtag fönstervev ex. Har du kraftiga lampor hemma så försök lägga dom på golvet fram så de inte syns med i bild och lysa upp undersidan av panelen. blixeten tar hand om översidan. Tänk också på vad du ser i speglarna på bilden att inte den detaljen förstör allt.

Experimentera med att vinkla hjul, öppna dörrar/huv/baklucka.

Lycka till…

Gingo
4/17/10, 9:50 PM
#2

Tänk också på att inte bakgrunden ska vara störande eller så :)

[kloakmunk]
4/26/10, 1:25 AM
#3

bilder

här är några bilder men har iof inte tagit dessa för att de ska va så jätte snygga men du kanske får lite inspiration.

jag har tagit dessa mest för vardagligt bruk då jag älskar bilar och att fota.

vissa bilder är tagna för att de ska kunna dras ut som tavla men många är bara mass tagna och vissa till och med me fel objektiv.

Upp till toppen
Annons: