Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1856 ggr
mattssonnr1
5/9/09, 7:22 PM

Omröstning, månadens fordon April

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det dags att rösta, se bilder med siffror och välj det fordon ni tycker ska pryda vår sajt denna månad :)

Lycka till allihop

//sajtvärd och Medarbetare.

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Annons:
elvissspringsteen1
5/10/09, 2:03 PM
#1

nian sjäälvklart;D

leo-
5/10/09, 3:24 PM
#2

1 nä volvo

2 njae camaron är snyggare

3 gillar inte räser

4 samma som 2 för ny

5 praktisk men nä

6 Min så naturligtvis men ingen röst för så ful är jag inte

7 hade det varit en Zundapp så kanske

8 klassiker så ja

9 nä volvo

AnneN
5/10/09, 3:45 PM
#3

Röstade på den fina lilla bubblan Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gasoline
5/10/09, 4:54 PM
#4

#2 Haha, är 2an för ny?

leo-
5/10/09, 6:03 PM
#5

missade ett och

hockne
5/11/09, 9:59 AM
#6

#2 : Min är oxå en klassiker ;) Nr 9 ^^ bil från 1975, Bubblan är från 1972. Inte så långt mellen.

Annons:
leo-
5/11/09, 10:51 AM
#7

gillar inte volvo.  kan sträcka mig till 140 men inte längre

hockne
5/11/09, 10:54 AM
#8

#7 aj då :/ Amazon då? :P

Ja då får du rösta på min tjej´s bil.

leo-
5/11/09, 11:09 AM
#9

allt upp till 140 resten är skräp utseenemässigt

när jag köpte saaben fick jag ett par fina erbjudanden av vänner om 740 och 940 men dom tilltalar mig inte överhuvudtaget varken utseende eller teknik redan 240 var gammal när den kom

140 kan man få snygg 240 slätstruken och tråkig skulle kunna ha en sån till och från jobb och i såfall en kombi bara för att den är praktisk precis som saaben men saaben men inte annars

740 kantig 240

bubblan är en av världens mest producerade bilar och den har en charm nästan i klass med Minin från samma tid

hockne
5/11/09, 12:03 PM
#10

#9 Jag kan väl hålla med dig, jag va ute efter en mini men sen så fick jag reda på vad alla delar kosta till den. Då fick det bli en 242a.

Men nu så är jag lite små sugen på en amazon,

men det få bli efter att 242an är klar.

leo-
5/11/09, 12:16 PM
#11

Handlar du på rätt ställen är minin samma som volvo om inte billigare

framvagnsram 1700kr ,skärm ny 600

det finns saker som kostar men då är det cooperprylar och såg att bakvagnen som är en rostfälla har höjts till 3000kr förmodligen för att det nästan är standard att byta den när man gör vid bilen

så dyrt ??? nä en av dom billigaste bilar man kan renovera MEN man måste kunna svetsa då varje liten plåt är viktig

ivanhoe81
5/11/09, 8:19 PM
#12

sabb vem tusan vill ha en saab som ni pratar om det är ju "skrotens rols royce" har aldrig kommit överrens med en sådan bil som har drivningen på fel ställe - fram

volvo däremot allt från pv/duett till den sista riktiga volvon 740 är åkbart, dagens bilar vill jag inte åka i speciellt inte i en krock (det blir ju stora bucklor bara man kör på en liten mygga nästan)
nä tackar vet jag en härlig gammal amazon där man känner var vägen är och där drivningen är på rätt ställe - bak

min röst stog mellan

1 volvo - såg för lite av för att kunna rösta

2 Trans Am?? - såg för lite där med

4 Racer - som fick min röst

5 hederlig pickup - beslutsångerst

8 vw - mmm härlig bil men racern fick min röst ändå

9 Volvo gubbracer med takräcke - takräcket drog ner betyget för min del

men tur är väl att alla tycker olika hur tråkigt skulle inte världen va om man gick i exakt samma kläder, körde exakt samma bilar etc etc

Gasoline
5/11/09, 9:22 PM
#13

#12 Trans Am, nej, nu får du ge dig ;) Bara en vanlig firebird cab!

Vad jag vet, så efter en viss Toyota modell, så har volvo de krocksäkraste bilarna, vare sig det är de nya eller de gamla.

Annons:
leo-
5/11/09, 9:36 PM
#14

13 det 12 menar är att Volvo är byggd för att skrynklas ihop för att ta kraften i en smäll och det tar energi att trycka ihopa plåt vilket räddar kupen förhoppningsvis

Det tråkiga med den funktionen är att tar man en nyare 240 eller senare och av misstag backar in i ett träd t ex är det då tillräckligt hårt så viker hela bakdelen neråt och knäcken kommer alltid ovanför hjulhuset.

Men det ska den göra

En kompis backade in i en betongsugga med sin fd 245 och dom fick rikta hela bakänden och sätta dit nya skärmar bla  

12 Till Saabens försvar kan jag först säga att den var billig och väghållningen är 17 gången bättre än en 940

så även om jag var tveksam till köpet så blir jag mer och mer nöjd med den

och jag är en bakhjulsfantast isynnerhet när det går fort på grus/eller snöväg

helt underbart när man ställer upp bilen kontrollerat och bara glider fram

Gasoline
5/11/09, 9:49 PM
#15

#14 Mjo, vet mycket väl deras krocksystem ;) Visste dock inte det där om plåten, tackar för informationen.

ivanhoe81
5/11/09, 9:56 PM
#16

jag skrev trans am??? då jag var osäker firebird och trans am liknar varandra ganska mycket enligt mig speciellt på den lilla bilden

jo volvo är de mest trafiksäkra bilarna det vet jag, men jag tycker inte om dagens papperstunna plåt

kan ju berätta lite på ett test som min morbror gjorde på 2 gamls pv dörrar (en gammal och en nyare årsmodell)

ställde upp dem brevid varandra och sköt på dem med ett hagel gevär

den nyare årsmodellen (som var fräsch) ett stort hål genom hela dörren medan den äldre (som det nästan var mer rost än plåt i) var det bara en massa bucklor i

inom volvo så är 740n den sista riktiga byggda volvon enligt mig

det med saab har enbart kört 1 saab som jag tyckte om men där var hela väghållningen ombyggd, det var en gammal saab 900 inte den med bagagelucka hela vägen upp utan den äldre med fast bakruta och en liten lucka bak
enda framhjulsdrivna som jag har känt var den ligger på vägen

blev påkörd då jag körde min volvo 740-90 enda som blev på min bil var höger baklyckta sprack (men varenda glödlampa höll och fungerade) intryckt stötfångare och en buckla under baklampan
den bilen som körde på mig var en nyare saab
den fick en hedersplats på skroten, spräckt motorblock, hela fronten intryckt, kylare och ac i tusen bitar
jag håller mig till volvo så länge det går (bara de är bakhjulsdrivna)
är lika envis med bakhjulsdrift på folkrace-bilar då jag vet hur det känns med framhjulsdrift, har aldrig kommit överrens med dem vare sig på vägen eller på folkracebanan

#14 är du nöjd med en saab så är det bara bra anser jag, då det är du som ska köra den inte jag

du beskriver den härliga känslan med bakhjulsdrift perfekt, kunde inte beskriva det bättre själv

enda man får se till då man gör så om man inte kör på en bana är att se till att det inte kan finnas några ungar som kan springa ut framför bilen etc

ivanhoe81
5/11/09, 10:02 PM
#17

#15 det är inte alla som tänker på att det finns krockzooner i en bil

jag vet att jag utryckte mig lite fel men det är bara för att jag inte kan formulera bättre

Gasoline
5/11/09, 10:02 PM
#18

#16 Ja, inte är det mycket som skilljer dessa bilar åt, mer än att trans am ser något sportigare ut (enligt mig). Men jag bara informerade om att det var en firebird ;)

ivanhoe81
5/11/09, 10:04 PM
#19

#18 oki hoppas att jag inte var för spydig i mitt svar men tack för att du berättade vad det var för bil

Gasoline
5/12/09, 5:40 PM
#20

#19 Om jag hade tyckt att du gått över gränsen hade jag som Medarbetare på denna sajt gjort något åt det ;)

Annons:
Angelclaw
5/18/09, 8:39 PM
#21

puttar upp för att påminna!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Tom-B
5/18/09, 9:00 PM
#22

Inte den äldsta varianten, men ändå 8:an.

Det är havet som gör'et!

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Faxlin
5/19/09, 5:10 PM
#23

Jag röstade på 8:an, helt underbar. Även om de andra med vara fina.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
5/20/09, 12:18 AM
#24

Eftersom jag själv har vart stolt ägare till en VW så fanns inget annat alternativ än nr. 8 för mig.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

ivanhoe81
5/20/09, 12:48 AM
#25

#24 jaså du är ägare av en, du kan ge den till mig så att jag kan bygga mig en till folkrace av den
nej då skämtar bara

håller på att bygga en sådan bubbla till folkrace just nu, räddade den från skroten ett litet tag till
min lilla "herbie junior" med golf gti motor :)

AndreasS
5/20/09, 12:53 AM
#26

#25 Jag har vart stolt ägare till en 1300 från -69 i toppskick. Sålde den för 10 år sedan till en samlare.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

ivanhoe81
5/20/09, 1:05 AM
#27

oki läste lite för fort såg nu att du varit en stålt ägare inte är en stolt ägare

tror att den köparen vårdar om din gamla pärla på ett bra sätt om han är en samlare

Annons:
AndreasS
5/20/09, 1:37 AM
#28

#27 Träffade honom här för 6 veckor sedan åkandes i min gamla pärla. Glad


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

mandariiin
5/21/09, 2:23 AM
#29

oh, min bil leder! Förvånad tack för alla röster på Bubbel Glad

Lia@mandariiin.com

Angelclaw
5/25/09, 9:37 PM
#30

Putteliputt. Jag stänger omröstningen den 27:e. Glad

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

ivanhoe81
5/25/09, 10:50 PM
#31

kan man inte få rösta 2 gånger?? ne då bara skämtar lite

Angelclaw
5/25/09, 11:02 PM
#32

#31 Tyvärr inte Flört

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Angelclaw
5/28/09, 2:25 AM
#33

Låser denna nu!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

mandariiin
5/28/09, 2:37 AM
#34

jätte tack för alla röster på bil #8 Skrattande

Lia@mandariiin.com

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: