Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 9807 ggr
Niklas
5/12/09, 2:50 PM

Vindrutor: Lönar det sig jaga lägsta pris?

Är det någon stor skillnad mellan olika firmor när det gäller byte av vindruta på bil? Finns det några som generellt brukar vara billiga?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
5/12/09, 2:58 PM
#1

Jag tror jag kan besvara den här frågan själv nu. Jag ringde runt lite och fick priser från 4767 kronor komplett med montering till 7500.

Med andra ord, ring runt och kolla lite så kan du spara en hel del pengar. Dyrast hittills är för övrigt Carglass (de som gör så mycket reklam på radio). Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

hus-musen
5/12/09, 3:12 PM
#2

Jovisst är det skillnad på olika glasfirmor, de säger ju sig självt=) Precis som de är olika priser på verkstäder. Småställen brukar vara billigare faktikst=)

Qui dormit, non peccat

 


ivanhoe81
5/12/09, 4:37 PM
#3

jag har alltid tagit vindrutebyta via försäkringen (tror att jag betalade 1500 i självrisk bara)

men det har jag aldrig gjort förrän bilprovningen har gett mig en 2a på rutan (den senaste hade 2 sprickor som gick uppifrån och hela vägen ner och korsade varandra 3 gånger Lite som en 8 med en extra ring under, plus att det var lite svårt att se ut genom den då solen lade sig på pga små små stenskott (såg utt som om man kört med en sandbläster över den))

leo-
5/14/09, 11:02 AM
#4

Naturlgtvis lönar det sig att ringa runt och kolla priserna

kan firmorna så plockar dom åt sig

och det är helt klart värt det isynnerhet om man har en bil som gått lite typ en nyare långmilare

då ser man hur skadad rutan blir när man kör för det är som natt och dag

Niklas
5/14/09, 9:56 PM
#5

#4: Varför menar du att värt det just om man har en nyare långmilare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

leo-
5/14/09, 10:27 PM
#6

det är värt det i flesta fall.

men har bilen gått långt så blir originalrutan full av små märken. den blir t ex blästrad när det blåser. och när man kör mycket motor/landsväg.

och det är sådana bilar som är åtråvärda på begmarknaden typ leasingbilar och liknande

Och byter man framrutan så upptäcker man hur många andra bilar det finns på vägen Glad 

och är det en nyare bil är man mer benägen att byta för då är bilen i övrigt oftast i bra skick

som min gamla Saab 900 91  den har en spricka i rutan på passagerarsidans nederkant och den har jag just nu inga planer på att byta

Annons:
ivanhoe81
5/14/09, 11:22 PM
#7

jag skulle aldrig byta på en ny bil för jag hatar nya bilar, alla bygger ju nästan identiska bilar så man inte ser någon skillnad på bilmodellerna sedan är drivningen oftast på fel ställe, fram

jag har en gammal hederlig 740 -90, som är ganska slut i hjulupphängning och allt vad som hör till (nästan) gungar ganska mycket för att stötdämpare är slut, lacken släpper men den byter jag på
bytte ruta på den förra sommaren, får se när nästa rutbyte på den blir

det blir väl nästa gång som jag får ett stenskott i överkant på rutan som gör att det blir 3 sprickor som ringlar sig ner över varandra eller blir för sandblästrad

jag byter som sagt hellre på äldre då jag inte trivs i de nyare, men det är jag det med

Gasoline
5/20/09, 9:49 PM
#8

#6 Haha "Upptäcker man hur många bilar det är på vägen" =P För mig räckte det att byta mina icke fungerande och helt värdelösa vindrutetorkarna och så vart det som att åka på helt nya vägar med helt nya bilar =P "En helt ny värld"

Upp till toppen
Annons: