Annons:
Etikettmotorcykel-och-mopeder
Läst 5280 ggr
[ninanni]
5/1/09, 11:45 PM

MC FROSSA I NORRBOTTEN! "Paltrundan"

http://ninanni.zoomin.se/P1948113?scr=53549f4e

var och såg på Paltrundan i dag som hålls varje år i norrbotten,här kommer dom in i boden ,det är så härlig syn när dom kommer ,och ljudet från motorcyklarna!! Passade på att filma……

Annons:
leo-
5/2/09, 11:46 AM
#1

Det är en helt suverän känsla att köra kortege med ett par hundra cyklar

det blir lite av en folkfest för folk går ut för att kolla och alla är glada

(samma med cruising med bilar)

[ninanni]
5/2/09, 10:02 PM
#2

ja,jag håller med Skrattande

hidianan
5/9/09, 9:39 PM
#3

pappa tänkte först vara med men han kunde inte när andra saker kom ivägen :S Men han ville igentligen :)

Jag funderar på en grej.. kan man vara med och köra där även om man har an lätt mc? Det borde man väll eller?

leo-
5/9/09, 10:08 PM
#4

ja varför inte det är ju en kortege för alla och kör man lugnt och sansat  och är trevlig när man har stannat så varför inte,Kom bara ihåg zickzack mönstret och var uppmärksam på dom andras körning. Det enda som jag kan tänka mig kan bli lite problem är att hänga med i motorvägsfart

alla har vi varit nya på det hela

Sen finns det dom som tittar snett men det är bara att strunta i bara för att man inte har råd eller körkortet till att köra värsta harleyn gör en inte till sämre motorcyklist

förklaring :zickzack är samma som att varannan höger och varannan vänster

Angelclaw
5/10/09, 12:03 AM
#5

jag missade det, trots att de körde här igenom :( Satt på jobbet istället, tyvärr!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Ritva
7/1/09, 3:03 AM
#6

Klart häftigt och se också! Maken hade inte sin hoj klar så vi kundre åka med i rundan, men vi var in och kollade läget i Luleå! Sååå många cyklar!

En annan kortege som också var häftig är den i anslutning till Midnattsolträffen i Gällivare, då man kör upp på Dundret mitt i natten och ser på utsikten och midnattsolen. Som ganska nybliven norrbottning var det lite magiskt att åka kortege mitt i natten och massor med folk ute och kolla, så det kändes som kl var 12 på dagen, istället för 24 på natten!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Annons:
Upp till toppen
Annons: