Annons:
Etikettbilköp-tips-och-råd
Läst 1850 ggr
Gullan402
4/24/09, 3:10 PM

Arg/besviken idag

Jag vill byta bil och har en köpare på min bil. Så långt är allt ok. Men min köpare har inte pengar utan skulle låna i bank och kontaktade dem innan påsk och det skulle inte vara några problem för honom att få lån. Tisdagen efter påsk kontaktade han banken igen och de skulle bara fyllas i några formaliteter sen skulle banken kontakta honom för att han skulle skriva på sitt lån. I torsdags förra veckan ringde han banken igen men då hade "hans" bankman semester.
Igår ringde han banken igen men kommer till en tfnsvarare som meddelar att personen han söker är sjukskriven. Idag på fm gjorde han ett personligt besök på banken och fick träffa en annan banktjänsteman, då visar det sig att den första inte gjort något alls!!!
Tidigast i mitten på nästa vecka kan han få sitt lån och pengarna i "handen".
Nu sitter jag här och surar då jag faktiskt hittat flera bilar men som redan sålts. Min drömbil finns till salu men det är många som ska titta på den i helgen…
Så jag får väl snällt vänta och hoppas att jag hittar en annan lika bra bil längre fram.Gråter

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Annons:
leo-
4/24/09, 4:28 PM
#1

Lite lustigt resonemang av köparen (om det inte är en släkting eller liknande)

att inte ha fixat pengar innan han tittar på bil

nu sätter han ju säljaren i en jäkla situation

Gasoline
4/24/09, 5:27 PM
#2

Känner igen det där, men har tyvärr problemet att jag inte har något jobb istället =/ Hoppas att en bra bil finns kvar när din köpare väl har fått pengar!

Gullan402
4/24/09, 5:32 PM
#3

Det är en släkting som är köpare, det är väl mest det som gör att jag känner att situationen är lite jobbig.
Men sen är jag sur på banktjänstemannen som inte gjort färdigt och nu är långtidssjukskriven.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Upp till toppen
Annons: