Annons:
Etikettveteranfordon
Läst 1677 ggr
hockne
2009-04-20 22:30

Förgasare

Någon här som är bra på förgasare,

gärna dubbla.

Weber eller solex vad är bästa till en B20?

Annons:
leo-
2009-04-20 23:01
#1

Det beror på hur långt du har råd att gå

m a o vad ska du göra mer på motorn

ett par weber 45 på en standard motor drar bara en massa soppa även om det ser häftigt ut

hockne
2009-04-21 01:39
#2

Jag hade inte tänkt på att lägga ut så mycket på den här motorn (B20)

efter som jag ska bygga en B230FK senare.

Men det skulle vara kul med lite mera moss i bilen.

Just nu är det bara 82 hk.

Så har du tips på att trimma en B20 utan att slänga ut en massa så TACK :)

leo-
2009-04-21 02:18
#3

om du inte är en hejare på elektronik så köp en B23 förgasare med låda på skroten för en billig peng och lägg i så har du en piggare bil och 5 växlar direkt annars om du kan elen så försök hitta en gammal b23et komplett med härvor och boxar men det är en del jobb med det

det är det billigaste sättet att börja på för allt som ska till för att få B20 maskinen att snurra fortare kostar en hel del

men man kan ju börja med K kam och dubbla förgasare.plana toppen OCH ett BRA extraktorrör

det enda som kan vara lite problem med b23 är att du måste svetsa om motorfästena

vet inte var du finns men vi har nåt som heter Returbilen (självplock) och dom har jag för mig tar 1000kr för en motor så det blir billigare i vilket fall som

Men INNAN du sätter igång med motorn se till att bromsar och fjädring är ok dels för säkerheten och dels för att man behöver inte några extrema motorer om man kan bromsa och svänga.

har man 100 häst och ens medtävlare har 150 och du kan ta svängen i 100 och han/hon i 80 pga hjulupphängningar så är bilarna lika snabba beroende på banan (är det bara rakor så förlorar du) men i skogen

hockne
2009-04-21 08:23
#4

Hmm… då väntar jag nog tills jag ska bytta motor helt.

Orkar inte bytta motor 2 ggr,

och det värkar som min B20 håller ett tag till :)

Jag har lite nya saker till den här hemma ;)

*Fjäderbensstag
*Bättre Krängningshämmare
*Specialbussningar
*Väghållnings Koni fram & bilstein clubsport bak

*240 Turbo bromsar runt om

*17" Plåt fälgar kommer. 7,5" fram & 8" bak.

Så det ska byttas innan jag bytter motor.

Men tack för ditt svar

Upp till toppen
Annons: