Annons:
Etikettfelsök-och-reparationer
Läst 3380 ggr
quinn
2009-04-04 17:55

jag släppte gasen men..

Jag var på väg hem från jobbet, sönd morg för 2 v sen. Hade inte kommit långt från jobbet o körde inte fort för jag visste att jag hade en bom framför mig o hur avståndet var emellan dem kan man aldrig veta. ej heller om bommen var öppen eller stängd.  Jag släppte därför helt handen från gasen för att stanna in o gjorde så även mentalt.

Dessvärre gjorde inte moppen det. En Eu Tms classic år 07. skitsak. Den gasade på vilket innebar att jag såg mitt liv passera medan jag välte o åkte kana en bit i gruset till eländet stannade.

Vad sjutton hände? hade inne den för genomgång okt-nov-08.  Enl. sonen senare har den gjort ngt likn innan men det har han inte berättat för mig. Jag har moppen mellan jobbet o hem. 5 min resa ungefär. bekvämt men livsfarligt eller?

Annons:
leo-
2009-04-04 20:40
#1

vet inte hur mycket du kan om din moppe

Men jag hade kollat/smort gasvajer och om förgasaren har en arm som gasvajern är fäst i (brukar vara en halmåneformad plåt på sidan av förgasaren) satt dit en extra lite starkare returfjäder.

det är vad jag hade börjat med iallafall

hus-musen
2009-04-05 00:28
#2

De är inte särskilt ovanligt att gasvajern fastnar på moppar tex.. smörj den så kanske de funkar!

Qui dormit, non peccat

 


leo-
2009-04-05 12:22
#3

Lite OT men en av dom bästa weeliebilderna som tagits på en roadracingmaskin.

 Fotografen är en känd motorfotograf som jag inte kommer på namnet på just nu. är rullstolsbunden har för mig att han är förlamad i benen 

ligger på banan och kan inte röra sig när föraren drar upp cykeln och inte kan få ner den igen utan fortsätter och kör över fotografens redan dåliga ben.

Men iallafall man ser på bilden hur han jobbar med att få gasen att släppa  

Och det blev en kanon närbild

Lajja
2009-04-05 15:22
#4

Låter som ett gashäng, se föregående som har skrivit :) Blev så ibland på min med men det vara bara att peta lite på gasvajern så blev den som vanligt :)

quinn
2009-04-05 17:48
#5

Ni har så rätt!!  öppnade luckan till där motorn sitter och när man gasar ska ju en slags fjäder gå tillbaka när man släpper gasen. Det gjorde den inteRynkar på näsan 

Det sägs att det bästa är att kliva opp på "hästen" igen om man fallit av och jag åkte ju hem. Nu kan jag inte för mitt liv komma på hur jag ska sätta mig på igen.   TJO!!

Upp till toppen
Annons: