Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 4617 ggr
elvissspringsteen1
3/23/09, 7:07 PM

HJÄLP

vad kan de va för fel på min bil? den driver inte alls. växellådan, styrbox å hela paketet är nu bytt 3ggr!!! å de blir samma sak igen. Den driver 50meter sen lägger den av, om man stänger av bilen å startar om så driver den 50 sen stopp igen… osv

Annons:
ivanhoe81
3/23/09, 7:11 PM
#1

hmmm låter nästan som glappkontakt någonstans eller jordfel, men kabelpaketet har du ju bytt om jag förstått rätt, annars så hade jag gissat på kablarna

elvissspringsteen1
3/23/09, 7:17 PM
#2

de är en kille som gjort de åt mig, han har bilen än eftersom de aldrig blir ordnat. men ja nog har han redan bytt de å kollat de de skulle ja då tro. han har försökt med allt typ:(

ivanhoe81
3/23/09, 7:26 PM
#3

oki hoppas det löser sig

elvissspringsteen1
3/23/09, 7:28 PM
#4

jo men ja börjar bli tveksam. har vart utan bil sen december. började med att svensk bilvård förstörde den så den är som den är nu. sen har de bara fortsatt j*vlas

ivanhoe81
3/23/09, 7:32 PM
#5

hmm då är det väl de som ska ersätta den, det tycker íallafall jag

elvissspringsteen1
3/23/09, 7:46 PM
#6

haha joo de tycker alla inklusive jag. men dom vägrar erkänna. har betalat dom 12tusen för lite småjobb, typ underredesbehandling osv sen får man tillbaka den med fel som aldrig någonsin vart förut… å dom säger att de e en slump…

Annons:
ivanhoe81
3/23/09, 7:54 PM
#7

det är ingen firma som vill erkänna fel, men 12 tusen för bla underredsbehandling vad i helvete behandlar de bilarna med rent guld??

jag kan få underredet + inne i trösklar etc för 500kr på en bilverkstad (tror att han tar runt 1000lappen för de som inte är släkt med honom)

du har inga bevis på att det blev så här under tiden de hade den alltså annars så hade du kunnat anmäla dem, men nu har ni skruvat på bilen med

det är något litet fel och jag misstänker elektroniken a kommit på det du har fel bil, byt till en gammal volvo amazon, 140, 240 eller 740 så slipper man det bekymret o får en suverän bil på köpet hehe ne då skämtar bara lite

vad är det för bil du har förresten??

elvissspringsteen1
3/23/09, 7:56 PM
#8

ja har en 850. nej de går ju inte att bevisa:( de dom gjorde va att underredesbehandla, behandla balkarna, bytt batteri, bromsvätska, 1bromsslang bak, avgasklämma, sätta upp stänkskydd…

elvissspringsteen1
3/23/09, 8:01 PM
#9

renovera generatorn va de oxå

ivanhoe81
3/23/09, 8:04 PM
#10

batteriet är väl det som är dyrast, lider med dig

hmm få se nu om jag kanske kan försöka hitta något, då jag hållit på lite med bla en sådan bil, bla plockat ur en motor o få igong den igen efter att en frisör varit där o klippt lite i kablar (i en folkracebil)
och en riktig viserligen med manuell låda men jag ska se om jag kommer på något

jag gissar på glappkontakt men kan inte säga något då jag inte har bilen framför mig, inget är omöjligt bara olika svårt som jag brukar säga

elvissspringsteen1
3/23/09, 8:08 PM
#11

jo så är de nog. men han som har bilen säger att de verkar hopplöst:( å nu har ja betalat han 3tusen för en ny låda sen blir de 3tusen till sen för jobbet osv…men känns inte som att de kommer bli bra nå:/ ja hade mer än gärna betalat de om ja visste att den skulle bli  bra igen:(

ivanhoe81
3/23/09, 8:11 PM
#12

har ni kollat felkoder förresten?? för om de ligger kvar och inte blivit rederade så borde felet ligga kvar

elvissspringsteen1
3/23/09, 8:11 PM
#13

Som 20årig städerska är man ju inte gjord på pengar heller:( men jag älskar min bil å vill ha den igen!!:( håller alltid på å grejjar med bilen. på sommarn vaxar ja den varje helg typ:( min pärla ju.

Annons:
ivanhoe81
3/23/09, 8:11 PM
#14

visst ja ni har bytt databox med ursäkta

elvissspringsteen1
3/23/09, 8:14 PM
#15

ja allt e bytt:( 2gånger om dessutom:(

ivanhoe81
3/23/09, 8:19 PM
#16

har du bittorrent eller något liknande??

för jag hittade en fil på thepiratbay som jag hade mycket hjälp av då jag skruvade på de 850s om jag hjälpte till med

elvissspringsteen1
3/23/09, 8:23 PM
#17

ok  nej de har ja inte:(

leo-
3/23/09, 9:04 PM
#18

http://www.jagrullar.se/forum/index.php

En svensk länk till ett volvoforum

en liten fråga det finns väl olja i lådan???

länken under var en vansinnigt bra med pdf doc man kan hämta en liten bit ner på sidan med allt om 850 aut fel

http://www.autosmanual.com/576/volvo-850-aw50-42le-auto-transmission-diagnosis.html

Hoppas att det löser sig

elvissspringsteen1
3/23/09, 9:33 PM
#19

ja de finns olja, dom på svensk bilvård skulle täta en läcka för den har läckt liite olja förut. sen efter de sket sig allting. den har läckt i 3år å aldrig märkts ens så lite va de.

ivanhoe81
3/23/09, 9:40 PM
#20

hmmm undrar vad det var de tätade mer än läckan

min bil har läckt en hel del på 5-6 år det var först i fjol som själva bilprovningen dömde ut det (fast det var motorn) har inte behövt byta olja på motorn på ett bra tag (men fylla på en hel del)

skulle inte misstänka oljan då du bytt den 3 gånger och skulle knappt misstänka att det är samma fel på alla 3

som jag misstänker så handlar det om elektroniken, ett relä, kabelbrott etc, det är något extremt litet fel

jag vet själv när jag krånglat i ca 2 veckor med min bil och inte fått det och fungera så var det bara en trådbit på ca 10 cm som behövde bytas ut, elen är det som krånglar mest på moderna bilar (ska jag säga som har en modern 740 från 1990, med det ena efter det andra elfelet)

Annons:
elvissspringsteen1
3/23/09, 9:43 PM
#21

han sa nyss att han bytt olja 3ggr idag, och den blir ändå brunaktig å konstig. så han misstänker att de e oljekylaren som läcker någonstans. så att kylarvätskan blandas med växellådsoljan…

ivanhoe81
3/23/09, 9:47 PM
#22

hmm där verkar problemet vara, blir oljan för tunn så driver den inte heller

be att han lånar hen en kylare från någon skrot och prova

elvissspringsteen1
3/23/09, 10:00 PM
#23

ha sa att oljan blir brun å skummig… han har delar å hela bilar som står hemma. han har egen firma. så får väl hoppas han kan lösa de. är de dyrt å mkt jobb om de är felet?

leo-
3/23/09, 10:16 PM
#24

Returbilen tar 200 för en kylare och det verkar kvitta om det är till manuell eller aut. det är förmodligen en kombikylare 

Jobbet beror på om det finns turbo .ac för iallafall på 940 måste man plocka alla tre (dom sitter ihop s a s ) men jag och en kompis bytte den på 1-1,5h och då hade vi lite annat kringjobb oxå

så fick han (meken) denna månaden att gå ihop oxå

elvissspringsteen1
3/23/09, 10:18 PM
#25

ok..

Jea59
3/24/09, 3:31 PM
#26

Har du kollat bränslepumpen eller tändspolen om det nu sitter nåt sånt i din bil, dom kan ge knepiga fel

ivanhoe81
3/24/09, 3:59 PM
#27

kom på ett fel till ser mekanikern till att det är ordentligt med olja i växellådan??

det räcker inte med att fylla till max när motorn är avstängd utan den ska fyllas på medan den går plus att man ska dra växelföraren fram och tillbaka när man fyllt på så att det kommer olja i alla kanaler

kom och tänka på det då morbror min köpte en bil med ev skuren växellåda, så visade det sig att det var för lite olja i lådan

han fyllde på till max startade upp den sedan kollade stickan igen etc det gick på ca 14,5 liter olja (om jag kommer ihåg rätt) men det var ingen volvo 850 utan en mer minivan en ford windstar

Annons:
elvissspringsteen1
3/24/09, 6:49 PM
#28

#27ok jo de vet då iaf jag att man ska göra så, så de hoppas ja att han vet oxå.

ivanhoe81
3/24/09, 7:08 PM
#29

ja det får man hoppas för nu när jag tänkt efter så var det så den forden som min morbror köpte betedde sig, drev en liten bit sedan stop,starta om, drev en bit sedan stop etc

och då hade de som försökt gjort service på växellådan enbart fyllt på när motorn var avstängd inte när den stog och gick

elvissspringsteen1
3/24/09, 7:27 PM
#30

ok.ja. oljan har ju fel färg å eftersom de e  kombinerat i min bil så tror han att de kan va så att de läcker så oljan blandas med kylarvätskan.

ivanhoe81
3/24/09, 8:00 PM
#31

jo det kan ju vara det med, men jag har för mig att oljan kan bli missfärgad om det är för lite med, men be att han provar att byta kylare först om han har en liggandes

är det inte det felet så vete fan själv vad det är för fel (du får fråga fan själv vad det är för fel alltså, hehehe)

elvissspringsteen1
3/24/09, 8:23 PM
#32

jo ja tror han skulle byta den…men med min vanliga tur så är de nog säkert inte de som är fel. Nej de känns hopplöst…

ivanhoe81
3/24/09, 8:35 PM
#33

du ska inte ge upp hoppet riktigt än, det tycker inte jag

ibland kan det även vara bra om något nytt ansikte kan kolla på bilen med, det har jag lärt mig för då jag har kört fast på någonting så ber jag en annan kolla på det och då kommer de på en lösning

elvissspringsteen1
3/24/09, 8:46 PM
#34

ja får hoppas de:) skulle ha besiktat 6e april men de skiter ju sig nu:( de är drygt.

Annons:
ivanhoe81
3/24/09, 8:49 PM
#35

trist, hoppas som sagt att det löser sig tillslut

elvissspringsteen1
3/24/09, 8:56 PM
#36

tack:)

Upp till toppen
Annons: