Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 4762 ggr
Gasoline
3/9/09, 1:45 PM

OT Lär er att parkera!

Skulle till T-läkaren idag och inte fanns det någonstanns att parkera, för att folk måste parkera så tokigt så att dom står på 2 platser var. Visst, skulle nog fått in min Volvo emmellan några utav bilarna, men då skulle jag inte ha kommit ut istället. Vadför har folk så svårt att "tränga ihop sig" lite när det parkeras? Den andra bilen BITS INTE! Om alla hade stått på en runta var kan jag tippa på att det minnst hade varit 4 platser kvar.

Detta beror säkerligen på snön, men tycker att det är mycket såhär på sommaren oxå. Vad är det som är så svårt?

Likadant när man är på köpcentrum, eller på lokala ica så tycker jag att nästan alla står med 2 meters mellanrum. Tycker faktiskt att det är j*vligt egoistiskt att parkera på detta vis!

Ursäkta min ilska, men blir bara så förbaskad och jag måste få ut min ilska, men det är inte så kul att man inte kan parkera på en parkering pga folk som behöver 2 meter för att öppna dörren!

Annons:
[kobbeuffe]
3/9/09, 2:02 PM
#1

Amen

Gasoline
3/9/09, 2:42 PM
leo-
3/9/09, 3:09 PM
#3

Du missade dom som ska parkera längs med en väg ställer sig i mitten av en lucka som gott och väl rymmer 2 bilar Skrikandes

och dom som stannar utanför dörren och blockerar alla pumpar på bensinmacken för att ´jag ska bara ha cig det går fort ´ Skrikandes isynnerhet vardagar mellan 0600-0700

då skulle man haft lastbil med vinsch

hus-musen
3/9/09, 3:48 PM
#4

Hatar sånna människor.. ska de vara så eländigt svårt att tänka samtidigt som man kör bil?

Qui dormit, non peccat

 


Gasoline
3/9/09, 3:52 PM
#5

#3 HAr inga sådanna rutor där jag bor, så jag har inte den erfarenheten, och så tankar jag inte på bemannade mackar, men det kan mycket väl stämma! Haha, ja, det skulle inte vara helt fel!

#4 Jag vet inte, får fråga dom nästa gång =P

hus-musen
3/9/09, 4:06 PM
#6

#5 haha ja fråga demSkrattande

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
ivanhoe81
3/9/09, 9:18 PM
#7

det låter nästan som de norrmän som brukar parkera här hemma hos oss (årjäng i värmland) mitt i körbanan med varningsblinkers på för att gå in på systemet, eller på fel sidan vägen

tur att man har en gamal skrutbil som nästan rasar ihop så man inte behöver bry sig hur den ser ut, o det har en del fått reda på här (inte enbart jag som gör så) en del som får repor i dörrsidorna etc (av de som står mitt i vägen med varningsblinkers)

hus-musen
3/9/09, 9:51 PM
#8

#7 Hahahaha helt rättSkrattande

Qui dormit, non peccat

 


ivanhoe81
3/9/09, 11:23 PM
#9

jag håller med, dig, parkerar dem mitt i gatan där man ska köra o dessutom blockerar de parkerade bilarna på parkeringsficken precis brevid

har tilloch med slitit ut ett par däck då de stängde in mig där en gång, lite bucklor i skärmen plus att den stog på tvaren över vägen o fick mer skador (tror inte ägaren av den nya fina mercedesen var så glad, då det var fler än jag som lekte folkrace med den hehe

hus-musen
3/9/09, 11:29 PM
#10

ja de får skylla sig själva faktiskt, dubbelparkering är så otroligt korkat! De är väl inte lagligt heller?

Qui dormit, non peccat

 


ivanhoe81
3/9/09, 11:42 PM
#11

håller med dig men dubbelparkering är ingenting mot att parkera mitt i körfältet för att då in på systemet

speciellt inte när det finns en stor parkering på baksidan det huset (inte lång att gå kanske 25 meter

mandariiin
3/10/09, 1:29 AM
#12

här i sundbyberg är det hopplöst med parkeringar. det är konstaterat att det är för få parkerings platser jämfört med boende här. och sen i januari har dom höjt pakerings kostnaden med ca 40%. meninte har vi fått fler parkerings platser för det…. (bara kommunen som vill tjäna in mer pengar till…. öm…. jag vet inte)

och även fast sundbybergsbona vet hur läget är med parkeringar så ställer dom sina bilar helt tokigt. tur för mej som har liten bil (vw bubbla), men sambon då, som kör runt i firma bilen som är en skåpbil, han kan inte klämma sej in mellan bilarna som har parkerat tokigt….

det är många gånger han/jag kommer hem från jobbet kl 6 på morgonen, och måste stå och vänta 30-60min innan man hittar en parkerings plats, för det är då folk börjar röra sej mot jobbet….

Lia@mandariiin.com

ivanhoe81
3/10/09, 2:43 AM
#13

#12 de kanske vill tjäna in mer pengar för att köpa kaffe med dopp för o nya byxor för de lär väl slita ut baken då de bara sitter o dricker kaffe

Annons:
mandariiin
3/10/09, 2:51 AM
#14

#13 hahaha

Lia@mandariiin.com

Mona22
3/10/09, 11:23 PM
#15

jag brukar bli inparkerad ganska ofta när jag är på jobbet. parkerar på en parkering som är längst vägen, och nästan varje dag man ska hem måste man backa och köra fram flera ggr för att komma ut.

i fredags tog det mig 15 minuter att komma ut från parkeringen och då hade jag 5 cm till godo från min framkofångare till andra bilen när jag svängde ut.

ivanhoe81
3/11/09, 3:04 AM
#16

#15 vad har du för bil?? en nyare eller?? annars så kan du göra som jag backa in till den bilen som parkerat bakom dig o tryck gaspedalen i botten o flytta på den bilen (inte att rekomendera om man inte har en äldre bil)

Angelclaw
3/11/09, 4:56 AM
#17

#16 eller om man har en äldre veteranbil man är rädd om, då bör man inte heller göra så ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

ivanhoe81
3/11/09, 11:49 AM
#18

ne så klart där har du rätt med men har man typ en gammal halvrostig volvo 240 som precis går igenom besiktningen så går det

förstår inte hur min kan gå igenom trots att de knackat bort en halv tvärbalk och en bra bit av golvet (blev bara bra att veta)

blir väl folkrace av den bilen innan nästa besiktning så jag är inte så noga med den, kan säga att de har börjat respektera parkeringsfickorna här nu, speciellt då de ser att min bil står där

leo-
3/11/09, 12:17 PM
#19

15 bara så att du vet så kan den tekniken göra väldigt ont och dessutom kosta extremt mycket dels kan du förstöra bilen du backar in i och dels gillar inte lagen det

Gasoline
3/11/09, 12:25 PM
#20

Det där med att backa in i bilar för att flytta på dom tycker jag faktiskt är taskigt… Tänk om det vore din bil?

Annons:
ivanhoe81
3/11/09, 12:42 PM
#21

jag backar inte in så att hela fronten på den bilen blir skrot utan jag sätter stötfångaren mot hans försiktigt sedan gasar jag på rejält, sedan skriver jag en lapp o sätter på rutan att de kan kontakta mig om de vill men man ska inte parkera olagligt (jag gör bara så om jag parkerar på sista parkeringsfickan o 1 ställer sig smetad bakom) inte en enda har ringt upp mig för klagomål

Mona22
3/11/09, 5:55 PM
#22

#16. nja jag skulle nog inte göra så med min bil. har en saab 900gl-84 (ombygd till aero) i perfekt skick . en gammal sak som inte är så vanlig och såna växer inte på träd tyvärr. men hade det varit en skruttig en så hade jag kanske gjort så Oskyldig

hade man en smartbil hade man ju nästan kunnat lyfta ut den . hehe

ivanhoe81
3/11/09, 6:07 PM
#23

oki då förstår jag en annan som är van vid gamla bilar som knappt är hela mellan rosthålen

Mona22
3/11/09, 6:08 PM
#24

#23, precis. pedantskött av min gubbe fast lite dåligt med det nu under vintern så det blir vaxning i vår .hehe

dagab
3/14/09, 12:37 AM
#25

om någon brukar ställa sig tokigt brevid mig så slår jag lite försiktigt upp dörren mot bilen, jag har en granne som inte kan parkera och jag har en pickup på nära 5m som ska in på en hyfsat smal parkeringsplats (det skall tilläggas att grannen har en liten jävla lupo) så jag dunkar bara upp dörren så jag lugnt och sansat kan ta mig ut ur bilen, sen har vi problemet med att folk ställer sig mitt på en väg nära systemet (ungefär 20m från en parkering) för att handla där. jag har haft bra lust att satsa in i baken på dom bilarna, inga varningsblinkersar där:P

ivanhoe81
3/14/09, 12:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

det låter som det var hos mig innan jag sa upp min parkering, det var en typ nissan mickra som brukade parkera på vänstersida om mig så nära högersidan av parkeringsrutan gärna över o det konstiga var att på andra sidan om henne var det en ruta som det var parkering förbjuden på, så den kärringen kunde ha ställt sig nära vänsterkanten istället, det gjorde hon tillslut efter att skällt på mig att jag släpper upp dörren (så man nästan tar sig ut) o på andra sidan stog det en saab 95 som själv var uppträngd åt vänster

kärringen tyckte att jag skulle byta ner mig i bilstorlek (har en gammal volvo 740) men det vill jag inte pga att jag har blivit påkörd i en liten bil o den blivit skrot (hade nästan bagagelucken smetad mot skallen på mig) plus att jag behöver ha en bra bil att dra ganska tungt släp (minst 1300kg) då jag kör folkrace på sommrana för att leka av mig på lagligt sätt istället för i trafiken o trånga gator o mycket fotgängare

hon började tröttna på att få småbucklor i dörren så hon parkerade mer i mitten av rutan

medskickar en dåligt ritad bild på hur min parkeringsplats var

som ni ser så hade hon lugnt kunnat ställa sig mot vänster sida ist'llet för att försöka få den på höger sida (min parkering) att säga upp den så att hon kunde ställa sig på tvären (nästan)

ivanhoe81
3/14/09, 12:58 AM
#27

#25 jag skulle göra det med att köra in i de bilarna så de lär sig, hmmm förresten jag har ju redan gjort det

Annons:
Angelclaw
3/14/09, 4:35 PM
#28

Nej som leo påtalat i #19 så är det inte lagligt att köra in i andra bilar, oavsett hur dålig bilägaren är på att parkera.

En sak att skämta om såklart, men ingenting som motor.ifokus uppmuntrar till att folk gör!

(antar jag att ni förstod, men ville förtydliga det bara för sakens skull)

Glad

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: