Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2818 ggr
Mona22
2009-03-15 18:19

flyg?

ingår flyg inom motorgrenen eller är det strikt bilar och landgående fordon?

annars undrar jag om det finns privatflygare här?Skrattande

Annons:
Angelclaw
2009-03-16 20:32
#1

Tanken är ju att det ska vara övergripande, allt som ryms under motor Skrattande Och det är högt till tak så flyg går också in!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

leo-
2009-03-18 11:57
#2

Det finns säkert några stycken härinne som iallafall har högtflygande planerSkrattande tyvärr så kraschar en hel del av dom Skrattande

Det är en sak att börja renovera. en annan att gå distansen ut

Mona22
2009-03-18 13:27
#3

hehe. vart gömmer de sig då ?Skrattande

leo-
2009-03-18 13:41
#4

Tänkte mest på dom som håller på att modifiera sina bilar/motorcyklar mm mm

sorry för det lite kryptiska svaret

hus-musen
2009-03-18 16:16
#5

Nope är inte privatflygare men jag skulle vilja=) De ser kul utGlad

Qui dormit, non peccat

 


Mona22
2009-03-18 22:21
#6

det är kul. prova så är du fast Skrattande

Annons:
Tom
2009-03-20 21:52
#7

Det finns i alla fall två… ;-)

Tom

Mona22
2009-03-21 00:05
#8

då är man inte helt ensam allafallSkrattande

vad flyger du då? jag flyger TMG och UL-b.

Tom
2009-03-21 00:08
#9

UL-B men det var tyvärr över ett år sedan sist. Har varit för mycket annat som tagit tid. Barkarby är min hemmahamn. Var är din?

Mona22
2009-03-21 19:18
#10

flyger i västerås. klart du måste börja flyga igen.Skrattande

barkis kommer ju försvinna snartRynkar på näsan , tycker det är ett så fint ställe.

Tom
2009-03-21 19:21
#11

Jag håller med. Det är tråkigt att en kommunpolitikers pengabehov får styra hur man tar hand om ett stycke unik historia. Barkarby är världens äldsta aktiva flygplats. Det är fantastiskt!

Nu blir det bostäder istället. Många blir nog glada för det…

Kan de inte ta en av alla golfbanor som finns överallt istället och göra bostäder på? Nähä, det går inte eftersom politikerna visst spelar golf.

Mona22
2009-03-21 21:38
#12

håller med. det konstiga är ju att flygplatsen har funnits där först. sen bygger de hus runt om. då ska flygarna flytta på sig.

samma hos oss på johannisberg. byggs en massa runt om precis där vi flyger, sen gnäller de om att vi stör..Tyst.

politikerna vill verkligen inte ha privatflygare. därför satte de extraskatt på bränsle. det i sin tur gör att det blir dyrare och folk har inte råd, flyger mindre och fler olyckor händer.

ivanhoe81
2009-03-24 21:06
#13

tråkigt när det blir så inte enbart inom flyg utan inom det området jag håller på med folkrace

just nu så bygger de fört o främst ett köpcentrum precis till gränsen till våran bana sedan ett finare bostadsområde typ 200 meter från ena banans sväng

vi tänker inte flytta oss igen då vi redan har gjort det en gång och byggt upp banan på nytt och dragit dit vatten och el

ne jag tycker politiker borde kunna använda det de har i skallen istället för med det som de flesta har i bakfickan, tänka på sådant som är logiskt istället för på mer pengar till kaffe med dopp och nya byxor då de sliter väl ut de som de har genom att sitta på baken hela tiden

Annons:
Mona22
2009-03-25 18:22
#14

tråkigt att det vill flytta er Rynkar på näsan de bryr sig inte om saker de inte är intresserade av.blir så förbannad,är det inte bra att många undomar får hålla på med sina hobbier,kanske är bättre tt de springer runt ioch förstör.

ivanhoe81
2009-03-25 19:23
#15

ja jag menar det, bättre att de håller på med sådant som bla jag gör eller vad de nu vill göra

folkracen har hjälp mig väldigt mycket för det första att jag blivit mer social (stängde in mig i min lgh innan) jag har blivit lugnare i trafiken och jag känner mig mycket lugnare o trevligare än jag gjorde förut

ne bättre att sådana här platser får vara kvar enligt mig, men så klart det är nytta för oss vanliga "svensson" inte politiker med sina miljonärslöner för att skriva på lite papper (synd bara att de bra politikerna som försöker göra sitt jobb bra hamnar i bakgrunden, har ju en av de tokstollarna på våran motorklubbs sida)

Upp till toppen
Annons: