Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1602 ggr
[kobbeuffe]
2009-02-20 23:04

SAAB

Hur ska det gå egentligen. Är den vardagliga synen bara ett minne snart eller kommer det funka med rekonstruktionen?

Annons:
hus-musen
2009-02-21 00:05
#1

Ingen aning faktiskt, sk abli spännande o se!

Qui dormit, non peccat

 


mattssonnr1
2009-02-21 04:07
#2

hoppas att Saab får finnas kvar de är faktiskt en bra bil

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

parsley
2009-02-21 10:18
#3

Av en som jobbar på SAAB har jag hört att SAAB har överlevt så länge som SAAB gjort pga av den höga kompetensen hos de anställda och för att de är duktiga på produktutveckling. Även om SAAB inte kommer att finnas kvar och göra SAAB-bilar som de ser ut idag, så hoppas jag att svenska staten eller någon annan har vett att gå in med pengar så all kunskap och kompetens som finns inom bilindustrin går förlorad.

Situationen för SAAB och bilindustrin kan inte jämföras med varvskrisen på 1970-talet. Staten gick in med pengar för att rädda sysselsättningen på de svenska varven, vars produktion slogs ut av länder som gjorde billigare fartyg.  Den internationella bilindustrin står inför en strukturomvandling, sägs det. Vad beror strukturomvandlingen på?

De kostar ungefär lika mycket för staten att rädda SAAB som att lägga ner, om man ser till kostnader för t ex arbetslöshetsersättning och uteblivna skatteintäkter.

SAAB är en del av den svenska folksjälen och jag hoppas verkligen att SAAB kommer att överleva i en eller annan form.

Bogey
2009-02-25 21:24
#4

Hur det än går med biltillverkningen så finns tillräckligt många SAABar i värden så det kommer att löna sig att tillverka reservdelar till de som finns ett bra ta till i.a.f. Så den som har en SAAB behöver i vart fall inte oroa sig över det.

Tatsja
2009-02-26 08:09
#5

Jag älskar SAAB, men då ska det vara tvåtaktare eller V4. Min första var en tvåtaktare, 3-växlad. -63. Sen skaffa jag en V4 -72. Hade även en tvåtaktare från -62 som hade rallymotor. Volvo är jag ingen älskare av. Tycker de är jazziga i baken. Mina söner har volvo.

Vilka minnen man har med saab.

Idag har jag Suzuki Baleno, handikappsbil

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: