Annons:
Etikettfordonsvård-och-utrustning
Läst 1924 ggr
Judas55
2/10/09, 3:09 AM

Vad har ni i bilen, ljud mässigt

jaha få höra nu…

finns de några ljud fanatiker….. och vad har ni för saker  i bilen….

Min uppsättning är för till fället…

6,5" framsystem

Clarion sterio

D3 steg 2 kanaler

AC4 4 kanals steg som driver frontarna

Lådan är inte klar än då jag måste hitta greger till de…

Annons:
[kobbeuffe]
2/10/09, 9:10 AM
#1

Eeh jag har en Blaupunkt mp3 stereo utan lågnivå ut på kopplad till orginalhögtalarna i Chryslern.

I Pickisen sitter en gammal JVC och driver ett Alpine type s framsystem Nån form av Sony 2 vägare som baksystem och en GAS aktiv sub med ett 12" element.

Har haft nåra herkulesbyggen när jag var yngre som tex en Cheva Van som jag matade en 15" Stroker två 12" Lanzar pro och två Pioneer 10" men några tusen watt. Tror jag hade 8 sgt 2 vägs 5,25" som matades med varsitt 4*400w mds steg. stegen till basarna minns jag inte vad var för nåt. Men det förde ett jävla liv iaf.

Däremot håller min kusin på med diverse byggen som är ganska kända i sverige. Kallas av vissa Brl Elvis

AnneN
2/10/09, 4:22 PM
#2

hmmm… jag tror jag har en gammal bilstereo liggandes någonstans, behöver bara skaffa en bil till den också Oskyldig

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mattssonnr1
2/11/09, 12:14 AM
#3

hmmm högtalare har jag i massor: 2st 8" i hatthyllan och 5,25" i framdörrarna

i skuffen sitter det en baslåda med 2st jbl 10". slutsteg kommer att införskaffas tillsammans med stereon då jag hittar det optimala. ska föresten bygga om i bilen litegrann är planen min i alla fall.

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

mattssonnr1
2/11/09, 12:15 AM
#4

kobbeuffe vad har du för chrysler??Glad

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

[kobbeuffe]
2/11/09, 9:03 AM
#5

En vanlig tråkig Grand Voyager 1992

Du hade hoppats på att den hade kunnat kallas Jänk eller hur Cool de hade jag också gillat…

AndreasS
2/11/09, 10:23 AM
#6

När det begav sig när jag var bilägare till min sista bil som jag hade i min ägo som var en Volvo 245 -81 så hade jag Clarion stereo med cd kommer dock inte ihåg modellen, ett coustic steg 4 med 4 kanaler, baslådan var en portad låda som det satt 2 st 10" jensen basar och så volvos orginalare i framdörrarna och instrumentpanelen. Och på skojs skull så testade jag hur mycket jag kunde spelade i dB då det var en crank it up tävligt här i stan. Dessa skrot grejer var bara typ inkastade i skuffen och gav ut hela 129 dB. Detta var 98-99.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
mattssonnr1
2/11/09, 10:48 PM
#7

#5 okej en sån är ju inte helt fel ändå

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

[kobbeuffe]
2/12/09, 9:15 AM
#8

Nej iofs jag får rum med lite förbannat med folk i den Cool reggad för 9 pers men nog går det några till…

skogs-tolva
2/12/09, 7:48 PM
#9

En billig Denver som tar Mp3, minneskort och USBminne…med lågnivåutgång, 2 st 6"9-or i hatthyllan och en 12" i ryggen på baksätet…bilen ifråga är en liten lastbilsreggad Jetta Cool

Åh, glömde, givetvis ett steg i skuffen, Denver det med…

Högtalarna och subben är av märket G.A.S.

Billigt, javisst, tackochlov för GeKås Oskyldig

Men det låter…

ryttarn
2/12/09, 8:39 PM
#10

I nuvarande bilen  är det en standard stereo tillverkad av fostgate. Riktigt anständigt ljud faktiskt.

Annars har jag steron från föra bilen liggande i en låda här, En Alpine radio/bandare 4x 20w bryggat så det blir väll ca 2 35w eller något sådant, ett Proton slutsteg för baksystemet på 2x150w

Framhögtalare Canton mallanregister och diskanter, i bak en Canton Pullman samt en Canton Sub, 12" har jag för mig. Rackarns bra ljud men numera ligger det bara……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Faxlin
2/16/09, 4:15 PM
#11

Jag är så ledsen över ljudet i min pärla. Men ja vad gör man? Kan inte direkt lägga en massa pengar på bra ljud när jag inte ens har körkortet ännu.
Så i min sitter en sunkig bandspelare. Två högtalare i fram och två i bak. Den ena fram är spräckt vilket hörs väl. Och ja kassetter finns det inte så många i familjen. Så jag har ett sådant där band man sätter i med en sladd som går till en bärbar cd spelare.

Ljudet är sunkigt och allt är sunkigt. Men en vacker dag hoppas jag att jag kan skriva att det låter okej i min bil i alla fall. för det gör det inte nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anders 50
2/24/09, 1:03 AM
#12

Har Blaupunkt lausanne och Blaupunkt san diego med fyra högtalare till varje, i bilarna och maskinerna. Låter inte så illa.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

LiindaH
2/24/09, 11:41 PM
#13

ah det är ju då min sambo som skapat denna tråd, åh han som är utbildad till att kunna sånt här och BARA jobbat med det i flera år.
har fortfarande inte skaffat en bra låda så hans käresta får dunka sig i bilen :( .

Ville bara berätta min stora sorg.

// Liinda

Annons:
mattssonnr1
2/25/09, 4:08 AM
#14

#8 säkert  jag vet att en cheva van är riktigt rymlig reggad för 8 pers men man rymms ju lätt det dubbla

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

mandariiin
2/25/09, 5:42 AM
#15

i min VW Bubbla 1302 -72 finns:

JVC sterio
slutsteg Bullpower One 800w
några fula högtalare och 10" basar

men allt ska bytas ut samtidigt som hela bilen görs om Flört

Lia@mandariiin.com

hockne
4/20/09, 10:25 PM
#16

Jag har inget i min bil.

Ja sitter och sjunger för mig sj :P

Upp till toppen
Annons: