Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3539 ggr
Niklas
2009-01-16 09:10

Stenskottlagning

Är det någon som vet hur bra gör-det-själv-set för stenskottlagning av bilfönster är? Vad är det för skillnad jämfört med att lämna in bilen? Syns det efteråt att rutan har stenskott?

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Angelclaw
2009-01-16 22:53
#1

Har faktiskt inte testat så jag ska ärligt säga att jag inte har något bra svar på detta. Ska höra med min omgivning och vänner inom bilvärlden vad de säger Skrattande

(om någon annan vet så är jag också intresserad av vad svaret på detta blir)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Angelclaw
2009-01-17 01:17
#2

Hej igen!

Nu har jag pratat med en bekant som säger att det faktiskt ser riktigt bra ut med dessa hemma-kit för stenskott! Fungerar inte på sprickor, men med små hål så är det tydligen jättebra!

Har som sagt inte testat själv så detta är en andrahands-uppgift :)

Hoppas det gjorde dig någon aning klokare Niklas Skrattande

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

LiindaH
2009-01-17 20:58
#3

En bekant till oss har använt det, åh jag blev helt paff över vilket bra reslutat det blev.

// Liinda

Niklas
2009-01-18 02:55
#4

I dag köpte jag ett kit på Clas Ohlson. Jag återkommer när jag har testat.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Angelclaw
2009-01-18 03:16
#5

#4 låter bra det! Ser fram emot! Du får gärna ta före och efterbilder om du har möjlighet,tid och lust :) Lycka till! //Tess

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Niklas
2009-01-18 17:02
#6

Bra tänkt om bilder. Jag ska försöka komma ihåg det.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AndreasS
2009-01-18 17:28
#7

#6 Som fotogarf har man väl alltid kameran med sig eller? Flört


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Niklas
2009-01-18 17:59
#8

Med sig ja, men kommer man ihåg att använda den? :-)

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AndreasS
2009-01-18 21:53
#9

Har alltid den med och är alltid berädd om det skulle dyka upp nått att fota. Det handlar ju om att fånga ögonblicket.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

hockne
2009-04-20 22:03
#10

#8 Hur gick det? Funkade det som det skulle?

Niklas
2009-04-21 00:19
#11

#10: Bra fråga.

Jag gjorde som det stod. Det tog ganska lång stund och det var många saker att göra så det gick inte att lämna dem och göra något annat. Resultatet är svårt att säga något om. Det ser ut ungefär som innan, men jag räknar med att det inte blir värre eftersom jag följde instruktionen väldigt noga.

Nästa gång lämnar jag garanterat in bilen för att få det gjort. Jag såg att Volvo-verkstan lagar stenskott gratis när man har bilen på service. Lagningssatsen kostade 150 spänn eller så.

För den som gillar pyssel är det kanske ett bra alternativ. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

hockne
2009-04-21 01:33
#12

#11 Låter som att om man får setnskott så ska man lämna in bilen :P

leo-
2009-04-21 02:28
#13

Det bästa är att lämna in de om man har försäkring

dom fixar det med försäkringen så det blir inte så dyrt. det enda problemet är att man blir av med bilen ca en dag

Annons:
hockne
2009-04-21 08:16
#14

#13 jo men det kan det vara värt. Vissa brukar kunna fixa det när man står där, tar inte mer än 1 timme. Dom ska borra så att luften kommer ur, sen så ska dom i med gelén. Sen så ska det värmas med en uv lampa. Så det är rätt så kul att kolla på med ;)

Niklas
2009-04-21 16:28
#15

#13: Självlagning tar också tid. Knappt fem timmar har jag för mig. På vintern måste du ha bilen inne för det ska vara minst 15 grader där du gör lagningen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

hus-musen
2009-04-21 18:22
#16

självlagning brukar kunna ge ett riktigt bra resultat faktiskt om man är nogrann osv. Men pappsen är glasmästare och jobbar mycket med bilrutor så jag går till honom istället=)

Qui dormit, non peccat

 


hockne
2009-04-21 18:26
#17

16# jo har man tur så ser man knappt att man har haft ett stenskott :)

Kan bli mycket snygga resultat.

Niklas
2009-08-04 21:05
#18

Vid senaste servicen bad jag att få skadan lagad ordentligt. Det blev väldigt stor skillnad. Nu syns det knappt att det har varit trasigt.

Med facit i hand skulle jag aldrig lägga ner tid på att försöka laga själv igen. Det blev dyrare, sämre, var bökigt och tog en himla lång stund.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Fornöga
2024-03-05 09:04
#19

Långt senare, 2024: Vissa stenskott kan vara värre än andra…

Mirakulöst nog skall ingen person ha kommit till skada enligt VG, med CNN Chile som källa.


Re:tired.

Et dramatisk steinras gjør at sjåføren må handle raskt.
  • Redigerat 2024-03-05 09:04 av Fornöga
Upp till toppen
Annons: